• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

celverwijzing in onedrive of sharepoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

JHH

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2015
Berichten
72
Hallo,

ik wil graag in excel2016 een celverwijzing maken naar een ander excelbestand dat ook in OneDrive staat. In het verwijzingspath is de inlognaam van de gebruiker (bijv. mijn inlog RK) opgenomen. als iemand anders dan dat bestand opent wordt de celverwijzing niet meer herkend, omdat iemand anders inlogt met zijn initialen (bijv. GH).

wat kan ik hier aan doen? moet ik het bronbestand op een andere algemeen locatie zetten (zeg maar de server in de cloud). kan dat in OneDrive of met SharePoint? ik heb daar nog geen ervaring mee, maar op de huidige manier gaat het niet goed.

alvast bedankt.


mvg, Rick
 
Met beetje googlen een mogelijke oplossing.

Maak een UDF aan:
Code:
Function INLOGNAAM()
    INLOGNAAM = Environ("username")
End Function

Daarna kun je in de sheet met de functie INDIRECT de inlognaam in het verwijzingspad krijgen. Bijvoorbeeld zo:
Code:
=INDIRECT("C:\"&INLOGNAAM()&"\bestand.xlsx")
 
Maar INDIRECT:
- Veresit dat het bronbestand open is
- is een volatiele vunctie die ALTIJD herberekent.
 
Volatiele vunctie van gemaakt :p
Code:
Function INLOGNAAM()
    Application.Volatile
    INLOGNAAM = Environ("username")
End Function
 
@edmoor:

bedankt zover, maar wat wordt bedoeld met volatile? moet dan nog steeds met indirect gewerkt worden en moet het bronbestand altijd open zijn? want daar ben ik niet zo blij mee.

mvg, Rick
 
Een gewone functie wordt alleen uitgevoerd als er een wijzing is in een cel waar deze aan refereert.
Een Volatile functie wordt altijd uitgevoerd, dus al op het moment dat er ergens iets wijzigt.

Of een bestand wel of niet open moet zijn is afhankelijk van meerdere dingen en moet je gewoon even testen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan