• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen tellen in listbox van userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaarie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
1.784
Hoi helpers,

Wellicht vrij simpel, maar kan het niet vinden.
Heb een listbox met 2 kolommen. Hoe kan ik het aantal rijen in de listbox tellen?

In de listbox kunnen items toegevoegd en verwijderd worden. Als er iets toegevoegd wordt verschijnt er een '!' op het werkblad, maar wanneer deze verwijderd wordt wil ik graag dat de '!' verdwijnt.
Code:
    If ListBox1.ListIndex <> -1 Then a = ListBox1.Column(1)
    If a = "" Then MsgBox "Selecteer een bestand", vbInformation, "Oeps": Exit Sub
    
    If MsgBox("Weet u het zeker?", vbYesNo + vbQuestion) = vbYes Then
        With Sheets("BL")
            f = .Range("D2:D" & .Range("D" & Rows.Count).End(xlUp).Row).Find(a).Row
            .Rows(f).Delete xlUp
        End With
    Else: Exit Sub
    End If
    [COLOR="#FF0000"][B]If ListBox1.ListCount + 1 / 2 < 2 Then ActiveCell.Value = ""[/B][/COLOR]
    Unload Me
Het gaat om de rode lijn.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel snb. Het probleem zat hem niet in .ListCount o.i.d, maar ik was zelf het probleem.
Ik initialiseerde de data vanuit een dump sheet en i.p.v. de data te verwijderen gebruikte ik ClearContent. Er bleven dus steeds lege regels staan die wel in de UsedRange werden meegenomen...
Vandaar het onjuiste aantal rijen in me .ListCount..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan