Hoe kan ik allemaal bestanden uit de mappen halen zonder het handmatig te moeten doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123321

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
101
Ik heb een heleboel losse bestandjes in mappen staan en ik wil die bestandjes eigenlijk allemaal bij elkaar in 1 grote map.

De optie is om steeds een map in te gaan en dan Conctrol x en vervolgens Control c. Maar dat gaat behoorlijk vervelen...

Is er een andere methode? In elk geval een waarin alle bestanden tegelijk zichtbaar zijn en dan ook allemaal tegelijk te verplaatsen zijn.

Alvast bedankt!!


p.s. Als ik niet duidelijk ben, laat het me even weten.
 

Nope. Ga het nu doen.

Wat moet ik dan doen? In de tutorials staat niets over wat ik wil doen. Baggerprogramma. En onnodig ingewikkeld gemaakt voor mensen die het niet dagelijks gebruiken.

Je zou een batch script kunnen maken zoals hier: https://stackoverflow.com/questions/11720681/windows-batch-copy-files-from-subfolders-to-one-folder

Verslepen naar een ander Verkenner venster is een mogelijkheid wat makkelijker is dan copy en paste.

De laatste is sowieso handig. En ik ga me ook in die scripts verdiepen. Want dit heb ik wel vaker bij de hand. Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die conclusie van 'simpel' is ook veel te voorbarig. 'Losse bestandjes in mappen', dat zegt totaal niets! Je kunt wel honderden mappen hebben op de meest verschillende locaties met diepere paden. Ook als je er vanuit gaat dat dit niet het geval is, dan nog is het altijd gemakkelijker als mappen en/of bestanden vaste kenmerken hebben.

En kwijt? Niets aan de hand, want je hebt toch altijd back-ups gemaakt!

edit:
Als die mappen in één map staan, dan kun je in het zoekvenster *.* typen en dan worden alle bestanden in de submappen zichtbaar. Kun je ze allemaal selecteren en kopiëren naar één map.
 
Laatst bewerkt:
Een simpel gestelde vraag krijgt een simpel antwoord:

Total Commander
https://www.ghisler.com/

Geweldige doorontwikkeling van Norton Commander alleen jammer dat sommige mensen deze tool niet kunnen waarderen omdat ze zich er maar niet in verdiepen, leve onze social media gebruikers die het voorgekauwd en snel willen hebben.
Zie wel wat bagger is maar dat is niet Total Commander.
 
Als je Kopiëren hebt gedaan kan je niks kwijt zijn. Dan staat het in de folder waar naar toe je het hebt gekopiëerd.
 
Als die mappen in één map staan, dan kun je in het zoekvenster *.* typen en dan worden alle bestanden in de submappen zichtbaar. Kun je ze allemaal selecteren en kopiëren naar één map.
 
Die conclusie van 'simpel' is ook veel te voorbarig. 'Losse bestandjes in mappen', dat zegt totaal niets! Je kunt wel honderden mappen hebben op de meest verschillende locaties met diepere paden. Ook als je er vanuit gaat dat dit niet het geval is, dan nog is het altijd gemakkelijker als mappen en/of bestanden vaste kenmerken hebben.

En kwijt? Niets aan de hand, want je hebt toch altijd back-ups gemaakt!

edit:
Als die mappen in één map staan, dan kun je in het zoekvenster *.* typen en dan worden alle bestanden in de submappen zichtbaar. Kun je ze allemaal selecteren en kopiëren naar één map.

Screw you voor het eerste gedeelte van je bericht en bedankt voor het laatste!
 
Bekijk het maar met degene die bagger-dingen hebben gezegd en bedankt voor de zinvolle en simpele!

p.s. het gaat om 1 map met een enkele laag submappen, dus ik gebruik *.*
 
robbie123321 moved to blacklist.
 
Met de beste bedoelingen 'p.s. het gaat om 1 map met een enkele laag submappen,' . Dit staat niet in de beginvraag. Dus het kunnen net zo goed mappen zijn op meerdere verschillende locaties.
Die opmerking van 'simpel' was aan Edmoor gericht en die kan daar wel tegen. Die begrijpt mij wel. Wij beiden zoeken oplossingen om te helpen en te leren. Afgezien van Total Commander (heb ik geen ervaring mee), als alles dan zo eenduidig is, zou je binnen een paar seconden een batch-file moeten kunnen maken.
 
Opmerkingen als "screw you" en "bagger-dingen" richting de helpers getuigen van een dusdanig onfatsoen dat hij voor mij gewoon afgedaan heeft.
 
Niemand kon even vragen 'Wat bedoel je' en nu word ik afgezeken omdat ik reageer op negatieve reacties. Mijn opinie uiten over een programmaatje mag niet en over bepaalde reacties ook niet. Ik val in een community die nieuwkomers veroordeelt omdat ze niet de juiste vraag weten te formuleren.

En Senso: ik wist niet tegen wie je het had. Moet ik dat ruiken ofzo?

Het is bijna alleen maar jullie twee hier, Senso en edmoor. Nou, zet mij op de blacklist... Twee old-timers die gewoon de vraag hadden kunnen stellen: wat bedoel je? Ik ben nieuw en ik formuleerde het niet goed.



Ik ben in het begin alleen maar beleefd geweest en niemand stelt een vraag of helpt me met dat voor mij ingewikkelde programmaatje, ook al vraag ik dat wel.

Bye bye!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Admin: sluiten graag. Of nog liever: verwijder vraag maar.
 
Laatst bewerkt:
Topics worden in principe niet verwijderd.
Uit de voorwaarden:
Algemene voorwaarden:

Houd het taalgebruik altijd netjes.
Beledig nooit andere gebruikers.
Vergeet niet dat alle gebruikers op vrijwillige basis meewerken, u dus niets kunt eisen, maar wel veel kunt krijgen.
We gaan over tot de orde van de dag.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet begrijpen dat iemand zo negatief teksten kan uitleggen. Blijkbaar komt alles over als een aanval op de betreffende persoon. Total Commander is al zo oud en bestond volgens mij al in de MS-DOS tijd. Zal wel aanzienlijk vernieuwd zijn, maar ik gebruik het niet en staat ook niet geïnstalleerd. Het lijkt mij een sterk intuïtief programma. Maar het is met alle programma's zo je moet je er zelf in verdiepen wil je wat leren. Onmogelijk voor de helpers telkens de basisbeginselen en de handleidingen van de software door te nemen. Dat kan iedereen zonder hulp zelf doen. Teleurstellend een dergelijke opstelling, want op de achtergrond ben ik vaak soms wel een uur bezig om oplossingen te zoeken. Alfred 2 komt met batch-script en daar heb ik naar gekeken en TS ook, maar het is duidelijk het gaat hem niet goed af en anderen krijgen op hun kop.

De laatste is sowieso handig. En ik ga me ook in die scripts verdiepen. Want dit heb ik wel vaker bij de hand. Bedankt!
Uiteindelijk na uitgebreid na batch-file oplossingen gekeken te hebben geef ik het niet op en kom met een zeer simpele doch zeer effectieve oplossing en dan krijg je dit over je heen. Maar goed, ik heb er geen last van, zit iemand slecht in zijn vel moet je maar denken.

Anderen en ik werk graag aan oplossingen op Helpmij.nl Ik heb daar zelf belang bij. Heb al heel wat geleerd en veel profijt gehad van de hulp. Met name de hulp bij Excel heeft mij veel opgeleverd. Iedere dag heb ik daar plezier van.
 
Laatst bewerkt:
Helpmij is een mooi forum. Ik heb hier veel geleerd en doe dat nog steeds. Daarnaast probeer ik anderen te helpen met de beste intenties, maar als ik dan een screw you over me heen krijg of anderen dat zie krijgen die ook hun best doen om een vraagsteller te helpen ben ik al gauw klaar met een dergelijke TS. Dat doet echter niks af aan dit forum op zich. ik ben hier met veel plezier en laat niemand dat vergallen. Een ervaring als deze is een zeldzaamheid. We zijn hier om van elkaar te leren. Misschien dat dit voor deze TS ook een les is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan