Windows Defender Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Berichten
371
Beste Helpmij,

Eerder kon ik op een map klikken en deze laten scannen met Defender.
Maar dat lukt mij nu niet meer, nu staat defender daar niet meer bij.
Is het nog mogelijk op een of andere (gemakkelijke) manier deze toch te scannen met Defender.
Als ik nu een map wil scannen moet ik het hele systeem scannen.

Alvast bedankt
 
Je kunt een snelkoppeling toevoegen aan de map SendTo, die het pad naar het exe-bestand om te scannen bevat, vergelijkbaar met "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" (voorbeeld). Ik weet niet wat dat bij Defender is. Die komt dan onder > Kopiëren naar te staan Anders in register (eigen risico). Maak eerst herstelpunten en systeemback-ups! Heb zelf geen Windows 10 en kan niet testen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een andere virus scanner geïnstalleerd? Windows Defender wordt dan automatisch niet meer gebruikt.
Wellicht dat daarom ook de keuze uit het context menu verdwenen is.
 
edmoor bedankt voor de reactie. Defender werk verder perfect. Heb dus geen andere virus scanner.
 
Senso Bedankt voor het reageren, maar ik begrijp het niet helemaal. Waar vind ik de Map Sent To en welk .exe bestand moet ik dan hebben? Deze .exe besatnden staan in defender: ConfigSecurityPolicy, MpCmdRun, MpuxSrv, MsMpEng, NisSrv en wdnsfltr
Zou dus echt niet weten wat ik hier mee moet doen.
 
Edmoor geeft goede informatie. De map SendTo staat onder C:\Gebruikers\Username\SendTo
Snelkoppeling daar maken Naam > Scan met Windows Defender > Adres "C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe" (jouw locatie). Die Scan met Windows Defender komt dan onder > Kopiëren naar te staan. Ga op de map staan Rechtermuisknop > Kopiëren naar en daar staat die en activeren.
 
Senso, Bedankt voor je uitleg maar krijg het niet voor elkaar.
Wat ik fout doe weet ik niet. Heb een map aangemaakt in Sent To "Windows Defender" en daar onder MSACUI.exe gekopieerd maar dit werkt niet.
Heb het ook geprobeerd met C:\Program Files\Windows Defender\MSACUI.exe.
In beide gevallen staat deze MASCUI.exe wel in. Maar klik ik met r.muis op een map dan staat Scan met windows Defender er niet bij.
Dus wat doe ik fout.
 
Zie je dan niet het principe van die Map SendTo? Daar staan snelkoppelingen in. En die snelkoppelingen kun je weer vinden zoals ik reeds aangaf > Ga op de map staan > Rechtermuisknop > Kopiëren naar en daar staan ze.
Jij maakt een map aan, daar heb je niets aan. Je moet een snelkoppeling maken. Je weet toch wel hoe je dat moet doen. Ga naar het exe-bestand en rechtermuisknop kies dan Snelkoppeling maken en kopieer of verplaats die naar de map SendTo > Geef die de naam Scan met Windows Defender en dan moet je deze snelkoppeling zien onder Kopiëren naar
 
Laatst bewerkt:
Senso, bedankt voor je uitleg. Maar helaas het lukt mij niet.
Ik geef het nu maar de status opgelost voor diegene die het wel voor elkaar krijgen.
Vriendelijk dank voor al je moeite.
 
Kan het helaas niet beter uitleggen. Dan zou een batch file nog kunnen, maar ik krijg dat niet voor elkaar. Immers je moet de actieve directory (current directory) aangeven.
Ik dacht zoiets van:

Code:
"C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe" "%cd%"

Maar dat lukt me niet. Waarschijnlijk komt er ook nog een parameter aan te pas. Misschien weet Edmoor dat.
 
In de link die ik plaatste staat een link:
WD.JPG

Download dat .reg bestand.
Dubbelklik erop om het .reg bestand uit te voeren.
Of:
Klik er dan met rechts op en kies voor uitvoeren als Administrator.
 
@edmoor
Dat is wel duidelijk. Maar niet iedereen durft dat aan. Persoonlijk zoek ik liever zelf de registergegevens op na herstelpunten en systeemback-ups te hebben gemaakt. Maar goed, ik wil het niet te ingewikkeld maken.
 
Er staat ook een reg bestandje om de eerste weer ongedaan te maken.
 
Beste edmoor. Bedankt voor al je inspanning.
Ik heb het bestandje gedownload "Add_scan_with_Defender_Ui.reg en deze op de pc opgeslagen.
Voor ik wat fout doe, kan ik nu op dit bestand dubbel klikken en installeert deze dan automatisch.
Vr Groet
 
Hij zal vragen of je zeker weet dat je die register instellingen wilt toepassen.
Dan klik je op Ok en zal hij dat doen.

Volgens de informatie op die website zou je dan de gewenste keuze in dat context menu weer terug moeten hebben.
 
Edmoor Het is gelukt. Kan nu weer met r.muis een map scannen.
Bedankt voor het oplossen van dit probleempje.
Vr Groet
 
Ok dan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan