Moederboard vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ernest73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2017
Berichten
3
Sinds vorige week heeft mijn all in one desktop het begeven.
Uit onderzoek door de winkel waar hij 3 jaar terug is gekocht, blijkt dat het moederboard kapot is.
Men adviseerde een nieuwe desktop aan te schaffen....

Maar ik ben niet zo aan gladde verkopers.. Dus wil ik eerst eens wat info zelf vergaren.
Kan iemand mij zeggen wat een AIO intel S1155 moederboard ongeveer kost, of een vergelijkbaar moederboard kost.
En waar ik dit het beste kan aanschaffen?

Verdere info : Intel core i3-3220 3.3Ghz
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ernest73,

Welkom op het helpmij-forum. Wat is het model van je PC?
Ik neem aan dat het merk HP is?
Als ik zo even google kom ik ze vrijwel alleen tweedehands tegen op onder andere Ebay en Amazon en
niet bij gewone Nederlandse sites als Alternate en dergelijken, waarschijnlijk omdat niet veel mensen hun
moederbord van een all-in-one pc vervangen (ik kan het mis hebben).

Met vriendelijke groet,

gast0685
 
Hoi Michi,

Het merken/ type is een Acer ZS600 All in One.
Zelf ben ik al aan het zoeken geweest. Maar als leek hierin is het enorm riskant vind ik.
Dus iemand die er in thuis is zou mij enorm kunnen helpen hiermee.
 
Voor een leek is dit inderdaad vrij riskant, ik heb vroeger ook menig computer naar de sloop geholpen door onhandigheden en ongeduld
Inmiddels ben ik een stuk ervarener dan vroeger en is het me zelfs een keer gelukt om van een oude laptop het mobo te vervangen.

On topic: als ik deze link lees is het al vrij lastig om het geheugen te vervangen/upgraden. Dus zal het ook vrij lastig zijn het moederbord te vervangen
Verder zie ik hier een mobo voor ca. 335 dollar (ca. 285 euro) en verder als je op Acer ZS600 motherboard googelt kom je weinig tegen en als je op AIO Intel S1155 motherboard zoekt kom je wel van alles tegen maar niet voor jouw pc, dus denk ik dat je jezelf moet afvragen of je inderdaad je moederbord wil vervangen of dat je een nieuwe pc wilt kopen.
 
Het is inderdaad een hele operatie, maar ik wil het toch eens proberen.
Inmiddels heb ik een zelfde all in one via marktplaats gevonden voor weinig...
Maar zeker enorm bedankt om de link door sturen hoe ik hem moet demonteren.
Merci voor je snelle reacties
 
Of je koopt een refirbished , vond er een maar vast meer te vinden
https://www.ebay.nl/itm/Acer-Aspire...990142?hash=item4b2dfb48fe:g:DXwAAOSwtnpaEtOF

GBP 210,00
Ongeveer EUR 238,50
Verzending: GBP 11,51 (ongeveer EUR 13,07)

Ik heb wel vaker wat in de UK besteld bij goed scorende verkopers. Super leveringen altijd gehad.
Maar aan jou wat je wilt..
Weet niet of je van de oude nog wat over kunt zetten of je verkoopt de onderdelen via MP of hier.
 
Hallo

Wat ik zou controleren .

Voedingsspanningen voeding (multimeter)

Mptherboard controleren op uitgedroogde of kortgesloten condensatoren.

Mocht dit alles in orde zijn , zou ik een p.o.s.t. kaart monteren en kijken waar deze p.c. blijft hangen.

Uiteraard h.d.d. afkoppelen , anders kans dat deze corrupt/defekt geraakt ...

P.o.s..t. card :

https://www.benl.ebay.be/itm/2-4-Di...hash=item4b2742585a:m:mj4CQbUXaq_6m2cfc4iXoTg

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn ---> laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring/materiaal.

Peter
 
Uuhh...
Heeft ie het alweer zo snel begeven.....? Of worden we als helpers niet helemaal open benaderd.... :eek:
https://www.pc-helpforum.be/topic/68038-moederbord-kapot/?tab=comments#comment-534754
moederbord kapot
Door Ernest Ripson, 21 oktober in Hardware algemeen
Geplaatst: 21 oktober 16:03



Enige weken geleden is mijn all-in one pc er ineens mee opgehouden.
Bij het aanzetten van de pc deed hij niks meer.
Dus met het apparaat naar de winkel waar we hem hebben aangekocht.
Gezien ik zelf totaal niet op de hoogte ben op pc gebied. Liet ik mij wijs maken dat het moederbord kapot was.

De winkelier vertelde mij dat het gezien de hoge kosten beter was dat ik voor een nieuw toestel ging kijken.
Heb even getwijfeld, maar heb mijn oude pc toch mee naar huis genomen om te kijken wat er eventueel mogelijk is om hem toch te repareren.
nu ik totaal geen weet heb wat ik voor type / merk van moederbord moet aankopen had ik graag eens wat feedback gehad van mensen die er wel verstand van hebben.

Het merk & type van de pc is Acer aspire ZS600, en het type moederbord is een Intel H61 Express.
Kan iemand mij meer vertellen over vernieuwing en eventuele kosten??

mvrgr. Ernest
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan