• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Berichten
1.399
als ik de volgende berekening maak =319/365*75 is de uitkomst 65,54795
maar ik wil dit in euro's zien maar dan wordt de uitkomst €65,547,95
en staat de cel-eigenschap in: "aangepast".
Hoe los ik dit op?
 
als je de eigenschap op valuta zet ook?
 
Ik zie op Google dat dit probleem meer voorkomt, het maakt niet uit of ik valuta of financieel gebruik.
Het zou aan de instellingen liggen. Dus mijn vraag, hoe moet ik de instellingen zetten?
 
Bij werkt het gewoon met valuta als eigenschap.
 
In de instellingen van uw PC Regio en Taal kun je het scheidingsteken wijzigen voor duizendtallen.
 
Als je de opmaak op valuta of financieel zet i.p.v. aangepast dan werkt dat hetzelfde als dat je de eerste komma verandert in een punt in die opmaak van jou.
 
Zoals Harry al opmerkt: celeigenschappen A2 en A3 staan niet op valuta resp. financieel, maar op aangepast. Even veranderen levert het gewenste resultaat. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Getal notatie (AC).xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 37
Dank.
Het probleem is 10/5=2 maar als ik de cel-eigenschap op valuta zet wordt het resultaat 2.0.00 en als ik dan bij de cel-eigenschap kijk staat deze op aangepast???
Nico
 
Het probleem is 10/5=2 maar als ik de cel-eigenschap op valuta zet wordt het resultaat 2.0.00 en als ik dan bij de cel-eigenschap kijk staat deze op aangepast???
Ik snap werkelijk niet wat je probeert te zeggen.

Is je probleem, na aanpassen van de celeigenschappen, nu opgelost of niet?
 
Laatst bewerkt:
Heb je misschien een vast aantal decimalen opgegeven in de opties?
 
Lees post #5 en pas dat aan in je instellingen, dan komt dat goed.

Ik heb er een filmpje van gemaakt:

https://we.tl/tZICebH3bT
 
Laatst bewerkt:
Cobe, (en de anderen) HET IS GELUKT NA UREN.
Vreselijk bedankt en ook voor jullie geduld.
Ik had er op een gegeven moment een andere PC naast staan en heb puntje voor puntje de instellingen vergeleken van de Excel.
Maar ik moest het op een heel andere plaats zoeken op het juiste spoor gezet met het filmpje (volgende keer even langzamer, ging wat vlug voor een 78 jarige)
Prettig weekend,
Nico
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan