• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen maar enkel cellen waar waarde in staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorkie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2017
Berichten
147
kan iemand mij vertellen hoe ik een tabel=beriek kan afprinten, maar enkel de velden met een waarde.
de lege velden mogen er uit gehaald worden. zie voorbeeldje
Bekijk bijlage printout.xlsx

bovenste bereik is wat ik in de tabel heb.
de tabel bevat nog veel meer kolommen.
maar als print, wil ik enkel de rows waar er in colom B text staat.
vervolgens wil ik van bereik E tot F, enkel de cellen waar er text in staat, die met 0 hoef ik niet op de print.
 
Filter eerst je tabel op "iets" in kolom B (haal vinkje weg bij alles wat er leeg uitziet), selecteer dan de cellen die je wilt afdrukken (dat moet een aaneengesloten bereik zijn, tenzij je het niet erg vindt dat er meerdere pagina's komen (tenminste 1 pagina per afzonderlijke rechthoek van cellen).Kies dan Bestand, Afdrukken en kies voor "Selectie" bij wat je wilt afdrukken. Je kunt dan gelijk zien hoeveel pagina's het worden e.d..
 
ik had eigenlijk een oplossing in VBA gewenst.
daar ik op deze pagina een 'knop' wil zetten, waarbij dan het rapport gemaakt wordt als pdf.
 
Neem eens een macro op terwijl je dat doet, dan moet je toch een eind komen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan