• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tussenligende waarden in een tabel berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Connyr

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2017
Berichten
5
Hallo,
Ik zoek een manier om met een formule in een Litertabel de tussen liggende waarden op te zoeken en uit te rekenen.
De liter tabel werkt met centimeters en de daarbij behoren liters .
Dus Bijvoorbeeld 250 cm geeft 115.256 Liter .
Dit is helaas niet nauwkeurig genoeg en wil het op MM niveau laten uitrekenen.
Maar de liter tabel is gemaakt met centimeters .
Kan iemand mij leren hoe ik dit moet bereken.

Groeten Ger
 
Zonder voorbeeld document?
Alles delen door 10?
 
Sorry maar begrijp het dat het zonder werkblad wat lastiger is om het te begrijpen.
Daarom voeg ik hier het blad er bijBekijk bijlage Inhouds berekening.xlsx
Op het eerste blad voer ik de gemeten hoogte in en wel in Millimeters nu zou ik graag uit de inhoudstabel op het tweede blad daar de inhoud van hebben maar deze tabel is in stappen van Centimeters gemaakt.Bekijk bijlage Inhouds berekening.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Is dit precies genoeg?
 

Bijlagen

  • Inhouds berekening.xlsx
    18,1 KB · Weergaven: 21
Hallo Cobbe ,
Helaas is dit het zelfde als ik zelf al had gedaan het , de uitkomst is de gehele centimeter en het is mijn bedoeling dat het de tussenliggende millimeters berekend zodat de uitkomst dan tussen de waarde van 250centimeter en 251 cm komt .
In ieder geval al bedankt voor de moeite.

Groeten ger
 
Misschien op deze manier. Ik heb overigens een foutje uit de tabel verwijderd. Misschien kun je ook wel met een zogenaamde "strapping=table"werken, omdat je met een niet vlakke bodem werkt.
 

Bijlagen

  • Kopie van Inhouds berekening.xlsx
    23,4 KB · Weergaven: 18
Bedankt

Formatfrits ,
Bedankt voor de oplossing , werkt perfect en inderdaad de bodem is niet vlak maar loopt in een v form .
Nogmaals bedankt ben er meegeholpen en blij mee,


Groeten ger:D
 
Dan nu per mm:
Code:
=VERT.ZOEKEN($B11/10;tabel;2;1)+((VERT.ZOEKEN(($B11/10)+1;tabel;2;1)-VERT.ZOEKEN($B11/10;tabel;2;1))/10)*REST($B11/10;1)
 

Bijlagen

  • Inhouds berekening(cobbe).xlsx
    18,3 KB · Weergaven: 21
Hallo Ger,

Leuk dat ik je kon helpen, kijk nog even hoe de oplossing tot stand komt en zet nog even de vraag op opgelost.

Groeten,
Frits
 
mooie oplossing Cobbe, normaal doe ik het ook zo, maar dan mist Ger misschien de uitleg
 
Hallo Cobbe en Formatfrits bedankt voor jullie help het is mij nu compleet duidelijk hoe het werkt en zal het verder uitwerken in mijn project.

Alvast een prettig weekend toegewenst.

Groeten Ger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan