• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

iets complexere grafiek maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
184
Hello

ik wil ene grafiek maken van de tabel in bijlage. een gewone grafiek lukt me nog wel maar hoe ik hier aan moet beginnen .... weet ik eerlijk gezegd niet.

de tabel bevat de bookingen per booker, per maand en de totalen worden per booker en ook per maand opgeteld.

de grafiek zou moeten bevatten:

het totaal aantal bookingen op jaarbasis
het toaal aantal bookingen per booker per jaar

tweede grafiek (omdat ik denk dat dit niet in een grafiek kan)
totaal aantal bookingen per maand
totaal aantal bookingen per booker per maand.

iemand die mij kan uitleggen hoe ik zo een grafiek kan maken?

alvast bedankt

Marc

PS ik vind geen degelijke uitleg op internet die mij uitlegt wat ik hierboven heb beschreven....

Bekijk bijlage grafiek.xlsx
 
Het lijkt me dat je geen grafiek, maar een kolomdiagram zoekt. Bijvoorbeeld: "het totaal aantal boekingen in een jaar" is 1 getal, tenzij je meerdere jaren vergelijkt... De tabel die je hebt geeft het antwoord al.

In bijlage heb ik je gegevens iets gereorganiseerd, zodat ik met een draaitabel/draaigrafiek kan werken. Daar kun je dan gemakkelijk leuke plaatjes en tabellen mee genereren.

Bekijk maar eens.
 

Bijlagen

  • grafiek (AC).xlsx
    23,4 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Thx ALexCel

Ik heb er de ganse avond op zitten studeren, uitpluizen, .... proberen, vloeken, her proberen en uiteindelijk is het me gelukt om een werkende draaitabel met bijhorende grafiek te maken en wat nog belangrijker is, ik begrijp nu hoe het in elkaar zit en hoe het werkt!


nen helen dikke mercie!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan