Graag het advies van een ervaringsdeskundige bij de aankoop van een laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Ik wil een laptop kopen maar door het grote aanbod van merken weet ik het even niet meer. Ik lees zowel van de A-merken (HP en Lenovo) als van de B-merken (Asus, Acer, .....) negatieve revieuws. De levensduur van een HP zou niet langer zijn dan bv van Asus, Lenovo doet moeilijk over een herstelling onder garantie, Acer is snel defect (moedebord raakt oververhit, behuizing gaat snel stuk, .........). En hoe betrouwbaar zijn de revieuws? Het valt mij op dat op de website van Bol.com en Coolblue geen enkele negatieve kritiek te vinden is over Acer terwijl ik op een forum meer negatieve kritiek dan positieve over Acer lees.

Dus graag een aankoopadvies want ik zou toch meer dan €1000 willen spenderen.
 
Ikzelf gebruik hier al jaren een Acer als laptop. Een geweldig ding. Er is nooit iets aan de hand.
Ik heb wel de DVD drive eruit gehaald en er een caddy ingezet met een extra HDD. Ook wat extra geheugen erin gezet.

Eerst aangesloten geweest op mijn werkkamer aan een extern beeldscherm, maar nu staat hij al een jaar in de woonkamer.
Hij heeft mij echt geen 1000 euro of meer gekost, maar ik kan er alles mee.
Het genoemde bedrag in je post zou ik overkill willen noemen. Maar goed, je schrijft er verder niet bij wat je er allemaal mee wilt doen.

Daarnaast heb ik nog een HP Steam maar dan een netbookje.

Zo zal een ieder zijn eigen ervaring hebben met zijn/haar laptop/desktop/netbookje.
Als bij mij alles werkt zoals ik het hebben wil en ik kan er alles mee, geeft dat geen garantie dat het bij een ander ook zo gaat.

Daarom zul je zelf een schifting moeten maken, welk merk wil je absoluut niet (dat is bij mij Lenovo, hoe goed ze ook mogen zijn, maar met de malware die Lenovo mee leverde met nieuwe laptops, die niet alleen advertenties injecteerde, maar ook de ssl-verbinding kaapte van gebruikers.......nee laat maar!) en welk merk zou je wel willen, wat zijn je specs die je per se wilt of niet wilt etc. etc.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, je moet ervaring hebben. Het aanbod op dat gebied zal wel immens zijn. Die reviews zeggen tegenwoordig niets meer. Onbetrouwbaar. Wellicht omgekeerd werken zoals femke98 aangeeft, welk merk wil je beslist niet. Verder zijn de specificaties essentieel en de leverancier. Problemen moet je snel en onder garantie kunnen afhandelen. Zijn er geen onderzoeken te vinden onder de noemer 'Beste laptop' 2017-2018 e.d.?
 
Wij hebben hier in 't gezin Dell, ASUS, MSI en Lenovo. Over alle 4 zijn we tevreden dus iets zeggen over een merk is onzinnig vind ik. Wel heb ik wat mindere ervaring met Acer die ik voor iemand opnieuw moest installeren maar dat is persoonlijk. Bij een aankoop geef ik altijd wat meer uit zodat de laptop niet over 2 jaar is afgeschreven. Kijk vooral naar wat je met de laptop wilt doen. Wil je gamen (ook al is het maar af en toe 1 game) kies dan wat meer graphics power.

De reviews van winkels hoef je niet te lezen, die zijn te commercieel.

Het tijdstip van kopen is erg ongelukkig want in december betaal je overal de hoofdprijs!
Winkels houden jouw zoekopdrachten bij. Google vaak op dezelfde winkels dan laten ze soms een aanbieding zien.

Bij sommige merken (bijv. Dell) kan de samenstelling en prijs per dag veranderen.

Wil je wat meer kunnen kiezen in je laptop dan is dit misschien wat

Ik zou zelf alleen nog maar kiezen voor SSD, geen harddisk meer.

Suc6 met je aankoop

PS. De ideale laptop bestaat niet!! Zodra je iets hebt gekocht... niet meer in folders kijken :d
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan