• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij bepaalde selectie in cel-dropdown cellen automatisch verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

1Thomas

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2017
Berichten
14
Hallo allemaal,

Ik heb een bestand om mijn financiën in bij te houden, en ik heb in de eerste kolom (A2) een cel-dropdown menu gemaakt met allerlei categorieën zoals inkomsten,uitgaven en Debit.
Wat ik nu voor elkaar wil krijgen is dat als ik een getal in E2 zet en ik selecteer de catergorie Debit in A2 dat hij dat getal dan verplaatst naar cel F2. En als ik hem weer terug zet bij op catergorie Ingave dat het getal weer terug springt.

Weten jullie of dat mogelijk is in Excel?

Groet,

Thomas
 
Zonder voorbeeld is het natuurlijk gissen, maar is dit een beetje waar je naar zoekt?
 

Bijlagen

  • Waarde_Naar_Categorie.xlsm
    14,3 KB · Weergaven: 55
Bedankt dat is inderdaad wat ik moet hebben, alleen wil ik dat hij alleen bij Debit het getal verplaatst en bij alle andere het getal in het invulwaarde vak laat staan. Debit wordt verplaatst omdat het dan niet optelt bij de totaal balans. Wellicht is dit ook een kleinigheidje voor je? haha
 
Laatst bewerkt:
Je kan beter een eigen voorbeeld plaatsen. Waar staat de totaal balans?
Zonder verspringende gegevens en met een draaitabel.
 

Bijlagen

  • Waarde_Naar_Categorie.xlsb
    15,9 KB · Weergaven: 32
Bij deze de sheet hoe ik het momenteel heb. Het is voor mijn account belangrijk om te zien wat er in en uitgaat en op welke datum. Vandaar dat alle bedragen onder elkaar moeten komen.

Zoals je zie vul ik een bedrag in in kolom E en selecteer in kolom A wat er mee moet gebeuren. Ik heb overal al formules ingestopt dus dat werkt. Alleen als ik hem op Debit zet zou ik het bedrag graag van kolom E naar kolom J zien verspringen. zodat het nog niet meegeteld word bij de lopende rekening en ik een duidelijk overzicht heb van wat er nog aan zit te komen.

Hoop dat het hiermee iets duidelijker is.
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 41
Hoe het kan staat in het bestandje van @SjonR in #2. In mijn optiek haal je twee dingen door elkaar:
- Data voer je bij voorkeur onder elkaar in een tabel in;
- Obv van deze tabel maak je de overzichten/rapportages.

Als je in de huidige opzet een nieuw item wil toevoegen aan de keuzelijst dan zal je de opzet en de formules moeten aanpassen.

Gebruik ook niet dit soort constructies in een formule
Code:
=IF(A2="Spaar";E2*-1;[COLOR="#FF0000"]"-"[/COLOR])
Beter is zoiets
Code:
=(A2="spaar")*-E2
Excel kan niet zo goed reken met tekst. Je kan dan beter bij ONWAAR de uitkomst 0 laten zijn en via de celeigenschappen een - laten weergeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan