D:\Eigenaar\Documents\ wordt niet meer gevonden (??)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
112
Beste mensen,

Sinds kort, alhoewel wél zichtbaar in de root, wordt de map "D:\Eigenaar\Documents", en alle mappen die daaronder vallen, niet meer door Windows gevonden. Als ik bijvoorbeeld snel een "print screen" op het bureaublad wil bewaren, dan krijg ik bijvoorbeeld de melding: "Save picture as... D:\Eigenaar\Documents\Desktop\Picture0001.PNG Kan het bestand niet vinden. Controleer de bestandsnaam en probeer het opnieuw."

Hetzelfde gebeurt als ik bijvoorbeeld met "CCleaner" een registerbackup wil opslaan in de map "D:\Eigenaar\Documents\Registerherstel". Het bestand wordt dus niet gevonden, maar het lijkt erop dat de map "D:\Eigenaar\Documents" niet bereikbaar is. In de root zie ik bij mij staan "Documenten" en dat heb ik dus veranderd in "Documents", maar dat maakt klaarblijkelijk geen verschil. Erg lastig als je nog wel eens wat (tijdelijk) op je bureaublad wilt plaatsen, en dat het dan rechtstreeks vanuit een programma maar dus niet wil lukken. Het bestandje elders opslaan en vanuit "Verkenner" deze alsnog naar het Bureaublad kopieëren, is geen probleem. Kunnen jullie mij verder helpen?

Ik hoor graag van jullie.

B.v.d.

Robert.:confused:
 
Sinds wanneer heb je deze problemen? Heb je al geprobeerd om een herstel punt terug te zetten?
 
Ik vrees, sinds mijn laatste windowsupdate van een aantal dagen geleden. Ik heb geen herstelpunten meer, helaas... althans niet m.b.t. windows updates etc.
 
Laatst bewerkt:
Als je in de D: schijf kijkt via windows verkenner en dan klikt op users/gebruikers staat er dan een map "Eigenaar"?
Zo niet wat staat er dan?
 
Als je nu wat in mijn documenten opslaat check even of dat nu op de. De schijf is. Ja....Dan heeft de update Wrs de oorspronkelijke locatie ervan weer aangenomen en moet je dat weer herstellen naar de Dai schijf.
 
Als je in de D: schijf kijkt via windows verkenner en dan klikt op users/gebruikers staat er dan een map "Eigenaar"?
Zo niet wat staat er dan?

Dat staat er inderdaad.

Als je nu wat in mijn documenten opslaat check even of dat nu op de. De schijf is. Ja....Dan heeft de update Wrs de oorspronkelijke locatie ervan weer aangenomen en moet je dat weer herstellen naar de Dai schijf.

Ik kan inderdaad "handmatig" dingen opslaan in de mappen die onder "Documenten" vallen. Dan moet ik das via dus copy/paste doen, óók naar het bureaublad toe, en dat is geen probleem. Vraag is alleen, "waar en hoe" herstel ik de oorspronkelijke locatie weer??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem constateerde ik een kleine week geleden, maar registreerde dat nog niet als een probleem. Ik dacht dat het aan mij lag. Wel weet ik dat ik de map "Mijn Documenten" bij een nieuwe Windows installatie altijd standaard op "D:" plaats, om te voorkomen dat ik alles kwijt ben als mijn "C"-partitie zou crashen. Wel heeft Windows van de week een grote update geïnstalleerd.
 
Heb je nu in het register die locatie nagekeken en eventueel aangepast? Daar zou dan bij Personal de locatie/pad naar D moeten staan.
 
Ik heb daar inderdaad aan gedacht, maar ik moet daar dan even in begeleid worden. Ik bedoel de precieze locatie van het registerbestand moet je mij dan even aangeven als je wilt; eventueel nog met wat aanvullende tips of instructies als je wilt. Ik kan er pas vanavond laat naar kijken, want ik ben nu niet thuis. Maar ik laat het je zeker even weten hoe het gegaan is.

Alvast dank voor je moeite.
 
Ik heb daar inderdaad aan gedacht, maar ik moet daar dan even in begeleid worden. Ik bedoel de precieze locatie van het registerbestand moet je mij dan even aangeven als je wilt; eventueel nog met wat aanvullende tips of instructies als je wilt. Ik kan er pas vanavond laat naar kijken, want ik ben nu niet thuis. Maar ik laat het je zeker even weten hoe het gegaan is.

Alvast dank voor je moeite.��

Zoals beloofd... het is mij uiteindelijk gelukt, maar ik moest daarvoor uiteindelijk wel, tot twee keer toe, een schone Windows installatie uitvoeren. :confused: Vraag mij maar niet wat ik anders heb gedaan of wat er anders is gegaan; ik heb werkelijk waar géén idee. "Het is Windows", zullen we maar zeggen... :rolleyes: Maar goed, het werkt weer.

Nogmaals dank voor jullie meedenken! Fijne feestdagen!

Robert. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Punt is dat Windows/Microsoft de controle wil houden over de persoonlijke mappen. Die mappen staan ook in verband met de accounts. Je hoeft ook maar iets fout te doen in de procedure van verplaatsing en het gaat dan goed mis.

Wel weet ik dat ik de map "Mijn Documenten" bij een nieuwe Windows installatie altijd standaard op "D:" plaats, om te voorkomen dat ik alles kwijt ben als mijn "C"-partitie zou crashen.

Dat doe ik ook altijd volgens de procedure en geef de map dan een andere naam. Maar zo af en toe kan Windows het niet laten om die naam dan toch weer te wijzigen. Kun je geen verklaring voor geven en is niet te volgen, maar ik ondervind daar dan verder geen last van.

Vraag mij maar niet wat ik anders heb gedaan of wat er anders is gegaan; ik heb werkelijk waar géén idee. Maar goed, het werkt weer.
Soms ook wel weer mooi.
Prettige feestdagen en een voorspoedig 2018 toegewenst.
 
Hey jongens,

Nog even een update. Het voornoemd probleem deed zich dus zojuist wéér even voor, maar nú wist ik mij te herinneren wat ik even daarvoor gedaan had. Binnen Windows Defender-Beveiligingscentrum, had ik bij de "Instellingen voor virus- en bedreigingsbeveiliging" de "Controlled folder access", die standaard uitgeschakeld staat, in mijn enthousiasme geactiveerd. Vanaf dat moment denkt Windows dat het plaatsen van een "print screen" op het bureaublad (uiteraard óók een Windows folder) een "poging tot indringing" is en dus niet wordt toegelaten.

Vervolgens de activering weer uitgezet, en voilá!, probleem opgelost. Ik denk, wél zo netjes om de meedenkers van vorige week, als ook de overige lezers van het forum, dit nog even te laten weten. Dan weten ook jullie waar zij in vergelijkbare gevallen, de oplossing zouden kunnen zoeken.

Jammer alleen dat ik de oplossing niet vorige week al had bedacht; dan had ik de PC niet helemaal opnieuw hoeven te installeren. Ik troost mij dan nu maar met de gedachte, dat een schone PC óók wel weer eens lekker is.

Fijne feestdagen!

Cheers!!

Robert. ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan