• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verticaal zoeken werkt niet door opmaak problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
130
Ik wil in excel de functie verticaal zoeken gebruiken om een resultaat te krijgen, maar door een verschillende opmaak van cellen werkt dit veelal niet (geen resultaat, #NB).
De functie zoekt naar dezelfde waarde van een cel in een kolom in een ander tabblad.
Simpel de eigenschappen van de betreffende kolommen aan elkaar gelijk maken werkt niet! Ik heb het omgezet naar tekst, algemeen, getallen, maar niets werkt!
De functie verticaal zoeken is verder wel goed ingevuld, want soms geeft hij wel het juiste resultaat, pak hem beet in de helft van de gevallen!
Het komt omdat de gegevens uit verschillende systemen komen en met verschillende invoer zijn ingebracht.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de 2 kolommen precies dezelfde opmaak krijgen zodat de functie verticaal zoeken hem ook daadwerkelijk vindt?
Belangrijk punt daarbij is dat de betreffende gegevens allen EAN nummers zijn en soms beginnen met een 0.
Maar niet alleen wanneer het met een 0 begint is het probleem, ook als de cellen ogenschijnlijk hetzelfde zijn vindt de functie hem toch niet!

Graag hulp!
 
Graag een voorbeeld document!
 
Haal maar eens de overbodige spaties weg.
 
Selecteer je opzoek kolom, Gegevens, tekst naar kolommen, dingetjes instellen, vooral de derde stap, waar je het gegevenstype opgeeft, Voltooien. Herhalen voor je andere tabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan