Harde schijf 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Berichten
365
Hallo iedereen,

Volgend probleem:

Laptop traag..... in apparaatbeheer staat de schijf meestal op
100 % belasting, heb al vanalles geprobeerd, via tips op internet,
maar niks helpt.... prefetch uitgeschakeld enz......

Windows 10
Mcafee
harde schijf laten controleren... geen fouten te zien
gedefragmenteerd ...

Ben een beetje einde raad...

wie heeft dit dit probleemooit kunnen oplossen

Mvg

Ivan
 
Heb je onder Taakbeheer gekeken?
 
Hallo, Windows controleert de beveiligde systeembestanden met de opdracht sfc /scannow. Voer de Windows schijf in als daarom wordt gevraagd of wijs het naar de installatiebestanden.

Als er geen proces is aan te wijzen in Taakbeheer (!) dan is het misschien een updater van een programma wat de hele computer voor zichzelf wil maar ik heb ook wel eens gezien dat de virusscanner iedere keer een scan ging doen dat de computer bevroor. Je kan alles wat er op de computer opstart zien als je een lijst laat maken met AutoRuns van Sysinternals. Je ziet natuurlijk ook al veel bij Programma's en onderdelen. Wees verdacht op stuurprogramma's, die je meestal niet nodig bent en slecht geschreven zijn. Windows kan zelf het geluid en WiFi regelen.

Windows heeft de grafische driver nodig, als die niet geïnstalleerd is dan heb je ook moeite met schuiven en scrollen. In Apparaatbeheer kan je zien wat voor driver er voor gebruikt wordt. De Chipset drivers moeten ook gebruikt worden dus anders even naar de driver pagina op de website van de fabrikant.
 
Sommige laptops zijn gewoon erg traag. Niets aan te doen. Meestal is het de processor die te zwak is i.c.m. met een te klein geheugen (voor windows 10 is minimaal 4g nodig om het een beetje te laten lopen) en dan staat ie de hele tijd te swappen naar de HD.
Ik heb dat in de praktijk gezien met een ASUS K53SD en met een HP Pavilion dv7 1160ed. Beide niet vooruit te branden vanwege het geschetste probleem.

Als daar dan ook nog eens een zware windows update overheen gaat kan je het helemaal schudden.
 
Laatst bewerkt:
Heb zo een beetje vanalles geprobeerd waaronder:

Mcafee uninstall
indexeringen hd afgezet
Prefetch afgevinkt
Malwarebytes laten zijn werk doen....

En jawel, plotseling het schijfgebruik in taakbeheer
onder de 10%......laptop loopt weer terug als een trein...
en dit nu al gedurende een paar dagen...
hoop dat het zo verder gaat... maar een duidelijke oorzaak
van probleem weet ik niet.....en de oplossing al evenmin....
Iedereen nog van harte bedankt voor de reacties....

Mvg

Ivan
 
Als ik een gok mag doen gebaseerd op bovenstaand lijstje.......denk ik dat Mcafee de grootste kanshebber voor de vertraging is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan