Iemand ervaringen met SABnzbd of wellicht een nog betere newsreader?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
112
Hey Jongens,

Met betrekking tot mijn vorige vraag hier op het forum: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...t-de-downloadsnelheid-van-mijn-payserver-stil, heb ik toch nog een aanvullende vraag.

Ik ben van payserver SunnyUsenet overgestapt naar I-Telligent omdat er hier positief over werd gesproken. Voor het binnenhalen van de posts was ik overgestapt van Grabit naar SABnzdb. Nog steeds ervaar ik problemen, en kan ik er niet echt de vinger op leggen. In de regel kon ik NZB-bestanden zonder problemen binnenhalen, maar zoals ik eerder al schreef, via Grabit i.c.m. SunnyUsenet lukte het niet meer. Beide partijen heb ik via de mail benaderd, en geen van beiden hebben willen reageren... :mad:

De nieuwe combinatie, I-telligent en SABnzdb, lijkt af en toe goed te gaan, sommige bestanden worden compleet, snel en zonder problemen binnengehaald, maar regelmatig krijg ik binnen SABnzdb al na enkele seconden de melding "gepauzeerd" en valt de snelheid weg. Kan iemand mij aangeven waarom ik die melding krijg binnen SABnzdb? Is het een instelling? Is het iets anders? Zouden jullie mij aan andere newsreader adviseren?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

B.v.d.

Robert.
 
Dat probleem heb ik ook. De snelheid valt dan niet weg maar het proces is gewoon gepauzeerd.
Een oplossing heb ik er niet voor. Ik zet hem dan van pauze af en gaat hij weer op volle snelheid door.
Het is een probleem in SABnzb, niet van je usenet- of internetprovider
 
Laatst bewerkt:
Zelf zit ik bij eweka.
Ik moet zeggen, nooit problemen, tenzij ziggo niet mee speelt en dat is toch zelden.
Echt veel downloaden doe ik niet, dus veel ervaring in tijd gesproken heb ik dan ook weer niet.
Ik ben er zeer tevreden over.
 
Oké Ed, doe jij dat dan gewoon door het pauze- icoontje (links van de bestandsnaam) aan te klikken? Want ik kreeg geen hervatting...
 
Ik gebruik het alleen vanuit de Spotnet interface. Daarin klik ik met rechts op de regel waar gepauzeerd staat en kies dan "Hervatten".
 
Ik gebruik het alleen vanuit de Spotnet interface. Daarin klik ik met rechts op de regel waar gepauzeerd staat en kies dan "Hervatten".

Dus ik begrijp dat je dus niet rechtsteeks op sites als Binsearch of Place2Home.net zoekt? Want de bestanden dáár komen kan ik via Spotnet binnenhalen, toch?
 
Zelf zit ik bij eweka.
Ik moet zeggen, nooit problemen, tenzij ziggo niet mee speelt en dat is toch zelden.
Echt veel downloaden doe ik niet, dus veel ervaring in tijd gesproken heb ik dan ook weer niet.
Ik ben er zeer tevreden over.

Met Eweka ben ik destijds gestopt, omdat SunnyUsenet goedkoper was.
 
Ik gebruik Spotnet, en als ik een nzb bestand ergens anders vandaan haal en erop dubbeklik wordt deze ook via de Spotnet interface binnengehaald.
 
Laatst bewerkt:
Spotnet interface? Is dat anders dan het programmaatje Spotnet dat ik op mijn pc heb geïnstalleerd? Ik bedoel, zit je dan op een "fysieke internetsite", so to speak?
 
Nee, dat is gewoon Spotnet 1.9.0.4
De interface is dat wat je op je scherm ziet, het spotnet scherm dus ;-)
 
Nee, dat is gewoon Spotnet 1.9.0.4
De interface is dat wat je op je scherm ziet, het spotnet scherm dus ;-)

Okay, die gebruik ik dus ook. Maar ik heb mij eigenlijk nooit gerealiseerd dat ik de "elders aanwezige" NZB-bestanden ook via Spotnet kon binnenhalen. Ik dacht dat Spotnet alléén maar die bestanden kon binnenhalen die in het overzicht zijn te zien. Ik heb nu juist de andere bestanden geprobeeerd binnen te halen die eerder "pauzeerden". Spotnet haalt ze dan wél binnen, maar krijgen wel de status "mislukt" aan het eind. Die NZB-bestanden die ik eerder ook via SABnzbd succesvol had binnengehaald, heb ik ook via Spotnet succesvol weten binnen te halen. Dus ik denk dat ik er dan maar vanuit moet gaan dat het aan de bestanden ligt? Ik blijf het wel vreemd vindn, want Place2Home.net doet het best wel goed...

Ik blijf open staan voor suggesties. Zowel van jou als ook van anderen - graag zelfs!

In ieder geval dank voor jullie hulp.

Robert.
 
Volgens het SABnzb forum heeft het te maken met de in SABnzb ingestelde minimale vrije ruimte in de download map.
Daar ben ik mee aan het testen geweest maar bracht geen soelaas.
Dat werd ook op dat forum vermeld. Er wordt meer over geklaagd dus.
 
Je kunt met Spotnet ook nzb bestanden openen. Dat kan zelfs rechtstreeks vanuit Spotnet 2.0. Klik op 'bestand' en selecteer dan de optie 'nzb toevoegen' (bron). Uiteraard hierbij wel de opmerking dat een succesvolle download, of deze nu via Spotnet of SABnzbD verloopt, altijd afhankelijk is van de kwaliteit van je provider. Zelf ben ik een uitermate tevreden gebruiker van Tweaknews :)
 
Dank voor je bericht. Ik heb het inmiddels voor elkaar. Ik kan via Spotnet de NZB-files opslaan en deze worden dan met SABnzb gedownload. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik het alleen vanuit de Spotnet interface. Daarin klik ik met rechts op de regel waar gepauzeerd staat en kies dan "Hervatten".

Dat heb ik ook gehad Ed maar na een regel aanpassen in een kladblok bestandje was dit niet meer. Alleen nu na een update van Spotnet heb ik het weer. Het probleem is dat ik niet meer weet welke regel het was en in welk bestandje en op welk forum me dit werd aangereikt. Ik ga het proberen op te zoeken door mijn laptop terug te zetten naar gisteren voor de update van Spotnet.
 
Het zit mij niet in de weg maar als je een manier hebt om het te voorkomen hoor ik het graag :)
 
Ja ben op zoek. Bij mij is het met spots die uitgepakt moeten worden met ene wachtwoord.
 
Gevonden Ed.
Sluit Spotnet af, pause_on_pwrar = 0
toevoegen aan sabnzbd.ini voor de regel [categories]

voorbeeld
C:\ProgramData\Spotnet\sabnzbd.ini
__version__ = 19
__encoding__ = utf-8
[misc]
username = ""
<knip>
ipv6_hosting = 0
ipv6_servers = 1
enable_recursive = 0
multipar = 1
pause_on_pwrar = 0
[categories]
[[*]]
priority = 0
pp = 3
name = *
<knip>
De veranderingen opslaan, start Spotnet
 
Gedaan. Als ik weer eens wat te downloaden heb zal ik zien of het werkt.
Dank je wel :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan