alternatief voor Allshare (streaming pc naar Samsung tv)

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Berichten
158
Hallo,

We hebben een samsung smart tv van 2012. Deze werkt met Samsung Link. Voorheen all share. Op de pc's hebben we all share. Sinds kort werkt allshare niet meer. De server stopt, voordat hij e.e.a. goed kan bijwerken.
Gezocht naar het probleem en als oplossing kwam boven dat de .config verwijderd moest worden. Gedaan en op een gegeven moment ook gewoon helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar het werk niet. :(

Dus: Nu op jacht naar een alternatief. Van samsung zelf krijg ik de melding dat ik Serviio en Kodi (??) moet gaan gebruiken. (DNLA). Maar ik vind weinig informatie en al helemaal geen leesbare uitleg/handleiding. En het lijkt erop dat je daarvoor moet betalen (?)

Er moet toch een manier zijn die wel werkt? We hebben het netwerk bewust bedraad (omdat de tv helemaal aan de andere kant van het huis een verdieping lager staat). Dus het liefst los ik het op via een programma (en niet met een chrome cast bijvoorbeeld).

Kunnen jullie me helpen?

PS: Smart view werkt goed, maar op de tv (mediapaneel) kan ik niet kiezen voor aangesloten apparaten, dus ik moet hem bedienen vanaf de pc en dat is weer niet handig natuurlijk ;) .
 
Waarom geen Chromecast? Dat werkt perfect, zeker i.c.m. het gratis Plex en kan worden bestuurd via je PC/Laptop/Tablet/Telefoon.
Er zullen ook wel programma's voor zijn.
Dus nog even wachten op iemand die daar ervaring mee heeft.
 
Laatst bewerkt:
Via bedraad heb je alleen streaming software nodig en het is tegenwoordig een Chromecast 2, overigens.

Net geprobeerd via Allshare maar die werkt hier nog steeds, via de PC geopend en via de TV opgeroepen, wel via wifi.(heb die dongle)
 
Ik gebruik het ook via de 5Ghz WIFI. Werk perfect. De Chromecast neem ik ook mee naar vrienden of een bungalowpark om daar naar film/series te kijken die in mijn netwerk thuis staan. Via de gratis Plex Mediaserver is dat allemaal mogelijk. Dus een TV waar dan ook in huis zal geen enkel probleem zijn.
 
Indien de films ooit in een Windows Media Player afspeellijst hebben gestaan of staan kun je via de content op de TV de video mappen oproepen en zo de films afspelen en via het contextmenu op de PC zijn ze ook af te spelen, mijn TV heet dan "woonkamer tv", opties genoeg dus.
 
ik krijg het advies om het eerst eens met kodi te proberen. Alleen een normale handleiding is er niet te vinden... Ik heb het nu geïnstalleerd op de pc. Ga zo even beneden kijken op de tv of het werkt. Of dat ik het daar ook moet installeren... Ben benieuwd!

groet, Margriet
 
Ik kan gewoon vanaf mijn PC de mappen openen en de films bekijken, heb er ipp geen streamer voor nodig, al met die "content" toets op de AB gekeken?
 
het is met hulp van samsung gelukt.

Inderdaad kodi op de pc installeren en daar via services de DNLA optie activeren. Dan hoef je op de tv niets te doen en kun je hem via source, of via samsung link benaderen! Wel even de juiste mappen "activeren" :)

Er mag een slotje op!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan