• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA formule werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietertje1952

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2017
Berichten
8
Hallo,

Ik heb een probleempje met een ingevoerde VBA formule die op een of andere manier niet werkt. Het is de bedoeling dat wanneer men meer dan 5 keer een keuze maakt in deze lijst dit onmogelijk wordt gemaakt en er een melding komt dat men teveel keuzes heeft gemaakt. Wat doe ik hier fout, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bestand is bijgevoegd ter verduidelijking.

Groetjes,
Piet
 

Bijlagen

  • carnaval top 44.xlsm
    17,7 KB · Weergaven: 42
Pas deze maar eens in:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Target.Column = 1 Then
        If ActiveCell = "x" Then ActiveCell = "" Else ActiveCell = "x"
        Aantal = Application.WorksheetFunction.CountIf(Range("A3:A73"), "x")
        If Aantal > 5 Then
            MsgBox "U kunt niet meer dan 5 nummers selecteren", vbInformation, "Teveel nummers geselecteerd"
            Target = ""
        End If
    End If
End Sub

x zetten via dubbelklikken in de cel.
 
Carnaval & VBA : een onverwachte combinatie :rolleyes:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   Columns(1).Hidden = Application.CountIf(Range("A3:A73"), "x") = 5
End Sub
 
Balen maar werkt nog steeds niet. misschien dat jullie de formule in mijn bestand kunnen zetten en als deze bij jullie wel werkt mij toesturen, ik ben hopelijk niet te lastig.
En ja carnaval is een breed begrip geworden.
 
Jou eerste bestandje werkt bij mij al
Er mankeert dus niets aan je VBA
Heb je de instelling macro's toestaan wel op ja staan?
 
Test het maar met de code van "snb"
 

Bijlagen

  • Carnaval top 44_1.xlsm
    26,7 KB · Weergaven: 48
Hoi,

Klopt nu werkt het wel, maar het is eigenlijk de bedoeling dat men in deze lijst stemt waarbij zesde x invullen niet mogelijk is maar kolom A wel blijft staan ze moeten namelijk deze lijst ingevuld terug sturen. Ik hoop dat ik beetje duidelijk ben.
 
Hoi,

Klopt nu werkt het wel, maar het is eigenlijk de bedoeling dat men in deze lijst stemt waarbij zesde x invullen niet mogelijk is maar kolom A wel blijft staan ze moeten namelijk deze lijst ingevuld terug sturen.
Dat de gebruiker kolom 1 niet meer kan zien betekent niet dat jij hem niet kunt uitlezen (.. het is niet allemaal rozegeur...).

Je kunt er zelfs voor zorgen dat het formulier meteen wordt opgestuurd als er 5 x-en zijn gezet.
 
Laatst bewerkt:
waarbij zesde x invullen niet mogelijk is
@Edmoor
Helaas kun je dmv slepen en/of handmatig een "x" plaatsen toch nog meer dan 5 nrs selecteren.
In het alle eerste voorbeeldje van TS kon dit niet
We zijn dus weer terug bij af.
 
Je gaat er dus vanuit dat iedereen het gebruik van macro's zomaar toestaat?

Gegevensvalidatie lijkt mij een betere keuze. Met een bladbeveiliging kan je het geheel ook nog een beetje in goede banen leiden.
 

Bijlagen

  • carnaval top 44.xlsx
    16,5 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Netjes :thumb:
Maar ik krijg er 7 in ;)
Kijk maar eens bij de eigen keuzes.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar heb ik er een aantal aan toegevoegd omdat het niet echt mijn smaak is.:d Een beetje jammer dat de validatie niet meegaat met de tabel en om het dynamisch te maken er toch nog een een gedefinieerd bereik nodig is.
 
En wat schrijf je nu op het behang ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan