Tracking

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
245
Om controle te hebben over het versturen van brieven zat ik aan het volgende te denken. Is het mogelijk om een datum aanduiding in kop- of voettekst te krijgen wanneer een brief wordt verzonden en wanneer deze weer wordt ontvangen, zonder dit zelf in te geven? Ik dacht aan de Verzenddatum en de Inboxdatum van bijvoorbeeld Gmail. Als een formulier wordt verzonden staat de datum meteen vast en de Inboxdatum laat dan zien hoe lang het formulier in behandeling is gweest. Heeft iemand enig idee om dit te realiseren, mag natuurlijk ook op een andere manier, maar welke? Groeten, Corania17.
 
Ik snap niet wat je bedoelt. Je hebt, zo ver ben ik dan wel, blijkbaar een email samenvoeging gemaakt waarbij je de verzenddatum in de koptekst wilt hebben. Dat kan op zich wel, daarvoor kun je bijvoorbeeld het veld { CREATEDATE } gebruiken, als je vanuit een sjabloon werkt. Maar een datum uit GMail halen? Knappe jongen als je dat gaat lukken! Outlook zou wellicht nog wel kunnen, omdat je dat vanuit Word nog wel kan aansturen, maar dan nog: je verstuurt een mail (dat kan vanuit Word), maar hoe moet een procedure kijken wanneer de mail is ontvangen? Je hebt toch geen continue macro lopen die alle mails naloopt?
 
Bedankt OctaFish voor een reactie. Mijn bedoeling is dat het mogelijk is om de datum op een brief die als aanhangsel aan een mail hangt te plaatsen bij verzending en weer bij ontvangen. Hierna moet er nog een tracking komen op de verwerking van de brief. Zo is te bewijzen dat iemand te laat is geweest met een reactie. Misschien is het niet mogelijk en moet er toch een paraafbriefje aan de brief gehecht worden voor controle. OctaFish ik laat de vraag nog even open, komt er geen reactie meer dan sluit ik de vraag weer. Nogmaals dank en fijne feestdagen en vooral ook heel hartelijk dank voor uw hulp in 2017. Corania17.
 
Beste OctaFish. Ik heb er toch even nog over nagedacht en stuur hierbij ook een voorbeeld wat de bedoeling is. De datum van het email verkeer wordt door de mail bijgehouden dus dat zal ik maar vergeten. Onderaan het document ziet u afvink vakjes. Als een vinkje wordt geactiveerd zou het fijn zijn als er in de voettekst de datum komt te staan wanneer het is afgevinkt. De reden dat de datum in de voettekst hoort is omdat dit iets moeilijker is om handmatig aan te passen. Misschien nu iets duidelijker wat de bedoeling is alleen hoe te realiseren? Met vriendelijke groet, Corania17[XML]Bekijk bijlage Aanmeldformulier test.docx[/XML]
 
Je document oogt niet als een samenvoegdocument, maar meer als een los formulier dat je dan vervolgens wilt mailen, waarschijnlijk als bijlage. Ik zou die actie dan aan het selectievakje <Gezien en verzonden> hangen zodat je met één druk op dat selectievakje de mail kunt versturen. De tracking kun je an sich nog wel doen met VBA; ik heb wel eerder een routine gemaakt die een postbus uitleest en de mails vervolgens in een Excel bestand zet. De techniek is redelijk vergelijkbaar.

Of dit op gaat:
Zo is te bewijzen dat iemand te laat is geweest met een reactie.
waag ik te betwijfelen; geen enkele rechter zal jouw woord ('ik heb niks ontvangen') zwaarder laten wegen dan 'ik heb de mail op tijd verstuurd' van de klant. Geen van tweeën is namelijk te bewijzen zonder dat je de mailserver van onder tot boven naloopt. Jij kan niet bewijzen dat de mail nooit is ontvangen (weggooien is heel simpel) en de zender kan ook niet met zekerheid aantonen dat de mail wél is verstuurd. Al is dat laatste makkelijker.
Ik zou dit zelf overigens oplossen via een database, want daarin kun je veel makkelijker bijhouden wat de status is, en het is net zo makkelijk (zo niet makkelijker) om een formulier te bouwen. Dat dan ook nog eens veel beter werkt. En het versturen van een mail is ook simpeler. Maar dan moet je uiteraard wel Access hebben en kunnen gebruiken.
 
Dag OctaFish. Het gaat niet zo ver dat er een juridische zaak van wordt gemaakt. En ja ik had ook liever een ander programma dan Word gebruikt, alleen kan dit niet omdat het formulier (geen samengevoegd document) in een ander programma moet worden gebruikt als doc of docx. Heeft u misschien de code om via het selectievakje de datum in de voettekst te krijgen en/of misschien meteen het formulier te versturen of gaat dit alleen in Excel? Met vriendelijke groet, Corania17.
 
Je hebt, ongetwijfeld vanuit ethische redenen, een object gekozen (ContentControl) dat nogal lastig te besturen is vanuit een macro. Zou je de ordinaire ActiveX selectievakjes gebruiken (die al sinds de uitvinding van de stoommachine in Word zitten) hebben gebruikt, dan is het veel simpeler want aan die selectievakjes kun je wél een macro hangen. Die wordt dan uitgevoerd als je er op klikt. Dus zelf zou ik de gewone vinkjes gebruiken. Op basis daarvan kan ik de macro wel maken vanavond :).
 
Hallo OctaFish. Ik ben druk bezig geweest om op het forum te zoeken. Daarin kwam ik uw naam verschillende keren tegen. Jammer dat er soms geen oplossingen bij staan die met wat aanpassingen ook voor een ander weer te gebruiken zijn. Maar ik heb niets kunnen vinden wat ik zou kunnen gebruiken. Daarom zou het fijn zijn als u mij op weg zou willen helpen om het doel te bereiken. Ik denk dat gewone vinkjes met een macro die de datum in de voettekst kan zetten heel goed is. Als u mij zou willen helpen, dan heel graag. Groeten Corania17.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan