thuisgreop probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Ik heb een thuisnetwerk van 2 pc's.
Via Windows verkenner zie ik de andere pc en de gedeelde mappen.Ik kan de mappen openen maar geen bestanden er in vanop mijn pc.
Op de andere pc zijn de gedeelde mappen te zien maar kunnen niet geopend worden.
Alle instellingen voor delen staan goed.
De firewall(comodo) is voor de thuisgroep en het volledige netwerk ingesteld dat alle heen en weer verkeer toegestaan is.
Er word een foutmelding gegeven dat het netwerkpad niet gevonden word als ik vanop mijn pc een bestand wil bekijken 080070035.
Onder netwerk in verkenner staat enkel mijn pc en de telenet modem.
Wie kan mij helpen om het probleem op te lossen?
 
Alles nog eens nagezien zoals het daar beschreven staat en alles staat nu echt zoals het hoort,alleen maakt het geen enkel verschil uit bij mij.
Er moet iets zijn wat alles blokkeert maar wat?

EDIT 19.00U
Heb op beide pc's de pc uit de thuisgroep verwijderd,vervolgens de mijne herstart en de andere uitgeschakeld.
Op mijn pc een nieuwe thuisgroep aangemaakt.
De andere pc opgezet en naar thuisgroep gegaan.De pc werd uitgenodigd om lid te worden van de thuisgroep.
Wachtwoord ingegeven en na enkele minuten (!!)de melding er kan op deze pc geen thuisgroep aangemaakt worden.Er is een fout opgetreden.:evil::evil:
Wie kan mij hier uit helpen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een nieuwe Windows installatie en het wil onder geen beding werken.
Ik kreeg na de installatie van de nieuwe Windows bij het klikken op thuisgroep de melding dat er op de andere pc een thuisgroep gemaakt was en dat ik lid kon worden.
Dit is onmogelijk omdat ik voor ik op mijn pc de nieuwe Windows plaatste de andere pc uit de thuisgroep heb verwijderd, delen uitgevinkt en bij eigenschappen netwerkadapter het vinkje cliënt voor Microsoft netwerken uitgevinkt heb.

Staat enkel de andere pc aan dan is er geen thuisgroep, staat de mijne aan dan krijg ik melding van een thuisgroep op de andere pc terwijl daar niets van aan is.
Staat enkel mijn pc aan dan is er geen thuisgroep en kan ik één aanmaken, de andere pc lid maken gaat goed tot het wachtwoord word ingegeven,na lange tijd komt er dan "er is een fout opgetreden"

Op de andere pc een thuisgroep maken terwijl de mijne uitstaat lukt perfect.Wanneer ik dan de mijne inschakel en lid wil worden van de thuisgroep is het wachtwoord steeds verkeerd, hoewel dit gekopieerd is zodra het gegeven werd, in een kladblok is geplakt, dat bestand op een USB stick gezet en dan op mijn pc weer kopiëren en plakken om elke vorm van schrijffout uit te sluiten.

Hopelijk kan er iemand mij helpen om dit te verhelpen want het over en weer sluizen van bestanden tussen beide pc's is nu een huzarenstuk met USB sticks.
 
Neem dat tot het probleem opgelost is een externe HDD en total commander waar je mee kunt synchroniseren.
 
Heb ik geen verstand van. Wat ik wel mee heb gemaakt dat Bitlocker eens gebruikt was op één pc en dat gaf toen problemen. Heeft het IP-adres er ook niets mee te maken (statisch?). Hier ook bij gekeken?
Je zou met SyncBack of AlwaySync ook een profiel/opdracht kunnen aanmaken en kijken wat die dan zegt.
 
Laatst bewerkt:
Alle netwerkadapters verwijderen (ook onzichtbare)en naar gewijzigde apparaten zoeken heeft de oplossing gebracht.Zonder nog iets te moeten instellen werkte het dadelijk.
Ga deze oplossing ergens veiligstellen voor de volgende keer het weer niet meer werkt.
Bedankt voor de tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan