Zitplaatsen aanduiden op plan

Status
Niet open voor verdere reacties.

janbeeusaert

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2009
Berichten
8
Beste,

Ik heb een database met bewoners en hun gegevens in een tabel staan.

Ik wil nu een rapport maken waarop een zaal getekend is met stoelen en de naam van elke bewoner op zijn stoel zetten en dit als een plattegrond gebruiken. Iedere tafel en zitplaats staat ook in de tabel.

Pierre tafel1 zitplaats3
George tafel2 zitplaats4
Andre tafel2 zitplaats6

Maak ik eerst een query waarbij iedere bewonersnaam in een kolom zit of werk je hierbij rechtstreeks in een rapport?

Wie kan mij hierbij helpen? bedankt
 
Tenzij je plattegrond een geordende indeling heeft, waarbij elke tafel een vaste afstand heeft, en alle stoelen ook, gaat dat je niet lukken. In een rapport kun je dat eigenlijk niet doen. Access is hier ook totaal ongeschikt voor. Je zou dus wel een plattegrond kunnen maken waarbij je alle objecten intekent, maar dan moet je aan elk tekstvak (lees: stoel) een persoon hangen. Je moet dus net zoveel tekstvakken plaatsen als er personen zijn. Ik zou die dan koppelen aan een volgnummer of zo, en in je query een nummer toewijzen aan de personen zodat je de queryvelden kunt koppelen aan de tekstvakken. Maar het is een boel werk zo. Ik weet niet om hoeveel personen het gaat?
 
Bedankt voor het snelle antwoord;

Het gaat over een 30 tal zitplaatsen die vast zijn. tafel 1 stoel 1 staat dus steeds op die plaats in de eetruimte

Voorlopig zit ik met een Dlookup te werken die de naam zoekt van een bepaalde stoel maar zonder succes.
=DLookUp("[Naam]";[Tafelschikking];"[Zitplaatsnaam]"="MO1 1") De MO1 is de unieke naam van de tafel en de 1 staat voor zitplaats 1. Dit is een tekstveld.

Ook al geprobeerd om de namen van de verschillende records in een query te krijgen met slechts één record en waarbij de naam van iedere bewoner in een specifieke kolom staat. Voor iedere zitplaats een aparte kolom dus.
Kolom zou dus moeten bevatten

MO1 1; MO1 2; MO1 3; MO1 4; MO2 1; MO2 2
Daaronder dan in één record met de naam die behoort tot die stoel.
Ook zonder succes tot nu toe.

Nu maakt men steeds een kopie van de tekening en schrijft men de naam op de juiste plaats.
 
Ook al geprobeerd om de namen van de verschillende records in een query te krijgen met slechts één record en waarbij de naam van iedere bewoner in een specifieke kolom staat. Voor iedere zitplaats een aparte kolom dus.
Lijkt mij de makkelijkste optie in dit geval. Waarom lukt dat niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan