Waarom is beeld van DVD te groot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Ik heb net een andere tv gekocht (Sony Bravio 4k smart) Nu doet zich het probleem voor dat ik de HD van de DVD recorder niet goed ingesteld krijg. Het meest goede beeld wat ik krijg is stand zoom met de tv instelling. In dat geval heb ik een iets groter beeld dan de tv is. Alle andere instellingen van de tv geven een te klein of soms uitgerekt beeld. Vreemd is dat ik het idee heb dat een DVD afspelen wel het juiste formaat geeft, zodat het waarschijnlijk alléén de HD is die verkeerd beeld geeft. Ik kan met de recorder diverse instellingen maken (16:9 4:3 letterbox e.d) maar ik zie geen verschil in beeld. Met mijn vorige tv was dit probleem er niet en het enige wat veranderd is is dat de aansluiting vroeger scart was en nu HDMI. Scart is niet meer mogelijk, dus kan niet veranderen. Ik heb (als laatste Nederlander) géén digitale kabel maar gewoon analoog, maar het lijkt me niet dat daar de fout zit, dan had dat al moeten zijn. Iemand die weet wat er loos is? NB de DVD recorder is een Panasonic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan