Hulp nodig bij nieuwe voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

sxizzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2000
Berichten
1.701
Goedenavond,

Mijn lieftallige vriendin heeft een upgrade pakketje gekocht voor me, echter maak ik me zorgen of mijn voeding dit aan kan.

De nieuwe onderdelen ;
Moederboard: MSI X299 Raider
CPU: i7 7740x
Ram: 16GB ddr4 2400 (2x 8GB)

Onderdelen die mee gaan ;
HDd; Samsung evo 850 250GB SSD
GPU; Nvidia GTX 1060 MSI OC
En een dvd drive en kaartlezer.

Ik draai nu op een 500W voeding met een AMD Phenom II x6 voor jaren.

Gezien ik nu upgrade naar wat nieuwers moet die misschien een betere voeding hebben. Ik dat zelf aan 650w om zeker te zitten.

https://tweakers.net/pricewatch/463792/corsair-rm650x-zwart/specificaties/

Deze had ik op het oog.
Of overdrijf ik en red ik het prima met een 500w voeding?

Alvast bedankt voor de info!
 
Ligt eraan welk merk & type de huidige voeding is...
Die AMD is, gezien zijn leeftijd, een redelijke stroomvreter, de nieuwe i7 7740x verbruikt maar een 10 - 15 watt meer ( TDP ).
Als de huidige voeding een A-merk met 80Plus certificaat is zie ik geen probleem...
650 Watt is voor deze setup echt over the top...
 
Mijn i7 systeem draait op deze voeding..en daarin zit een GTX 960 die dezelfde TDP heeft als jouw 1060....
Een ander alternatief is deze Seasonic....
Beide zijn toch een heel stuk goedkoper als het Platinum-model wat jij linkt..en het verschil ga jij bij gamen niet merken maar het blijft natuurlijk jouw keuze en jouw geld.
 
Laatst bewerkt:
Mijn grootste angst was te weinig vermogen om het systeem te voorzien van stroom, dat heb je gelukkig weg genomen (in combinatie met diverse online tools om het vermogen te berekenen dat benodigd is voor mijn setup).
Ik vind je alternatief van seasonic super, volledig modulair is een permanente eis gezien ik mijn kabeltjes lekker weggestopt wil hebben en wat ik niet nodig heb achterwege laat.

Scheelt een tientje of twee wat me niet uit maakt maar als je een goed product wat doet wat je nodig hebt kan krijgen voor wat minder is altijd leuk.

Scrapheap bedankt voor de hulp, feedback en de suggesties. Ik ga er nu effe lekker voor zitten en m'n voeding en kast uitzoeken om mn upgrade te bouwen :)
 
Je kunt mijn huidige i7-systeem ( I7 6700K ) bekijken via de link "Bekijk systeem".
Wat behuizing betreft ben ik erg tevreden met die van Fractal Design : strak, geen poespas, voldoende ruimte, goed kabel-management, voldoende fan-opties en goede geluids-isolatie.
Uiteraard is smaak iets heel persoonlijks maar wellicht iets om eens naar te kijken.

Succes met je uiteindelijke keuze en op voorhand reeds veel plezier gewenst met het systeem.:D
Fijne feestdagen en een super en gezond 2018 gewenst :thumb:
 
En een afsluiting van dit topic is bereikt;

De gekozen voeding; Seasonic 550FX Gold.
De gekozen behuizing; NZXT H440 Zwart/Rood.
large_e430e778bf0814e1.png

Voeding is al binnen, kast komt na de kerst en dan kan ik bouwen :thumb:

Scrapheap jij ook fijne dagen en alvast en gelukkig 2018 gewenst .
 
Top, mooie kast en hoewel ik zelf geen fan ben van een venster-panel is deze wel gelikt door de kleur-combi.
Succes met de bouw :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan