Recordgegevens meenemen naar volgende record

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twomax

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2015
Berichten
113
Stel ik wil de gegevens mee overnemen naar de volgende record. Neem aan dat ik daarvoor een query moet maken?
Kan iemand me op weg helpen? Een deel van de gegevens kan ik namelijk soms weer gebruiken en dan hoef ik ze niet nog een keer in te vullen.

Alvast bedankt voor TIPS
 
Je kunt, als je dat zou willen, een aantal gegevens van een record meenemen naar een volgend record door op een formulier (tijdelijk) de standaardwaarde van een veld in te stellen op de waarden van het laatste (actieve) record. Hiermee vul je dan de velden voor het volgende record. Een complete kopie maken van een record is doorgaans onzinnig; dat betekent eerder dat je database niet goed in elkaar zit.
 
OctaFish het is inderdaad de bedoeling om een aantal gegevens van een record mee te nemen naar een volgend record.

Kan in plaats van de standaardwaarde van een veld in te stellen op de waarde van de laatste (actieve) dit ook door middel van een knop ingesteld worden. Waarbij een nieuw record wordt geopend en vooraf ingestelde velden mee overgenomen worden?
 
Dat kan natuurlijk ook; je kunt een aantal variabelen declareren die je vult met de waarden uit de velden die je mee wilt nemen, en die je dan plakt in de velden van het nieuwe record. Nadeel van die werkwijze is wel dat je dan altijd een nieuw record aanmaakt, ook als je dat wellicht niet had willen doen. Je zult het (achteraf) ongewenste record dan handmatig weer moeten verwijderen, waarbij je dus een gat krijgt in je nummering als je een Autonummerveld gebruikt. Gebruik je de Standaardwaarde methode, dan verander je dus eerst de standaardwaarde van een veld, maak je vervolgens een record aan en zie je de gewenste gegevens wel staan, maar heb je technisch gezien nog geen nieuw record aangemaakt. Je kunt de handeling dus altijd afbreken.
Als je verder geen standaardwaarden nodig hebt, kun je ze uiteraard bij het sluiten van het formulier altijd weer leegmaken met een procedure.
 
Mijn volgende vraag is hoe krijg ik het voor elkaar om de waarde van het ingevulde record mee over te nemen naar het volgende record??
Als iemand een voorbeeld database heeft heel graag. Hoop dat ik dan de gegevens of de manier eruit weet te halen :)
 
Laatst bewerkt:
Wellicht met mitsen en maren ,
indien het formulier een recordwijzer heeft klik er eenmaal op (deze wordt dan zwart) en kopieer het record met <ctrl> <c>
indien aanwezig klik op het sterretje voor een nieuw record
klik weer op de recordwijzer en met <ctrl> <v> plak je de gegevens er in.

Gr Jan
 
ctrl C en ctrl V is geen oplossing voor een database dat zijn standaard commando's en deze database wordt gebruikt door andere die dit misschien niet eens weten.
Het is de bedoeling dat het in de database wordt ingebouwd door standaard bij een nieuw record de laatst gemaakte gegevens van een record mee over te nemen dan wel door middel van een druk op de knop de gegevens over te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je aangegeven hoe het kan (met DefaultValue). Post zelf even een voorbeeldje met wat dummydata, dan kan ik het wel voor je inbouwen, het is maar een paar regels code.
 
Bekijk bijlage AN.rar ik heb de database toegevoegd en onderstaande zou meegenomen moeten worden van het formulier reservering >>>> naar volgende record als er bijvoorbeeld een knop overnemen wordt gedrukt.

CameraId datum aanvraag AfnemerId ToegewezenAanId AanvragerId
 
Laatst bewerkt:
Ik zal er morgen naar kijken, kan nu niet bij d computer!
 
overigens wil ik me bedanken bij jou OctaFish de vorige database werkt geweldig!! Helaas heb ik zelf geen verstand van SQL want de vorige is gebruikt en met een SQL schil erover en landelijk in gebruik.
 
Ik kan weer bij mijn laptop, dus ik zal er vanavond een blik op werpen!
 
Ik kan weer bij mijn laptop, dus ik zal er vanavond een blik op werpen!

Loop nog tegen iets aan misschien wel zo belangrijk dat de CameraId niet twee maal gereserveerd kan worden tussen Startdatum en verwachte datum gereed. De camera kan maar 1x uitgeleend worden haha

Is het nog gelukt om erna te kijken? Gelukkig nieuwjaar bye the way
 
Dat zou fijn zijn want kom er niet mee verder en was al druk aan het zoeken naar een database met voorbeeld van uitlenen.

Lukt het kijken al ??

Nou heb het deels al opgelost!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan