Leeg veld laten weergeven bij "Else Result ="

Status
Niet open voor verdere reacties.

RicardoWinX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2017
Berichten
3
Hoi allen!
Ik heb hier iets wat een tabel creëert over een heel jaar. Echter omdat er overal "0" komt te staan wanneer er geen waarde bekend is, is het overzicht erg ongemakkelijk te lezen.
Graag wilde ik daarom i.p.v. "0" een lege ruimte laten weergeven. Iemand tips om dit eenvoudig aan te passen. Gaat zich om het rode stukje.
Misschien ook leuk om optioneel bij de wel ingevulde velden met een achtergrondkleur te werken? Antwoorden hiervoor zijn welkom!

--------------------------------------------------------------------------

If DateSerial(Year({Begindatum/-tijd (Begin)}),Month({Begindatum/-tijd (Begin)}),Day({Begindatum/-tijd (Begin)})) <= DateSerial({Boekjaar},4,21) And _
DateSerial(Year({Einddatum/-tijd (Eind)}),Month({Einddatum/-tijd (Eind)}),Day({Einddatum/-tijd (Eind)})) >= DateSerial({Boekjaar},4,21) Then
Result = {Aantal uren}
Else
Result = 0

End If
 
Aan dat stukje code is verder niets te zien.
Dit is te makkelijk?
Result = ""
 
"Dit is te makkelijk", precies wat ik ook dacht :D Echter bij het genereren van de data in de tabel die bestaat uit 366 van deze velden, verschijnt onderstaande error.

Error...........: Failed to convert OLE value of type: 8 to datatype: 7
 
Dat had ik dus verwacht.
Vandaar dat ik zei dat aan dat stukje code verder niets te zien is.
Het is afhankelijk van het datatype van de variabele Result en het object waar het resultaat moet worden getoond.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, de waardes verwijzen naar de SQL-database waar de gegevens instaan die hij vervolgens ophaalt.

Ik heb inmiddels de cel bij resultaat "0" blanco gemaakt, waardoor de gehele cel niet meer wordt weergegeven. Dit met als nadeel dat ook de opmaak/omranding van de cel wegvalt. Ik ga handmatig lijntjes trekken in de rapportengenerator. Lijkt mij voor nu de makkelijkste en snelste oplossing.

Bedankt voor je meedenken Edmoor!!

Slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan