auteur

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Berichten
839
hallo, ik heb een site waarin een aantal gebruikers auteur zijn.
nu kunnen ze wel een artikel schrijven/pibliceren, maar hoe komt dat dan in beeld? ze kunnen namelijk niet bij het Menu....

ik bedoel, via de ontstane link* is de pagina natuurlijk te bezoeken, maar als je dat niet weet als bezoeker van de site, kun je het artikel niet lezen.

* bv: de auteur schrijf op mijnwebsite.nl een artikel genaamd artikel001, dan kun je de url mijnwebsite.nl/artikel001 in je urlbalk invoeren en het artikel zien.
maar een nietsvermoedende bezoeker moet het artikel natuurlijk in het menu kunnen terugzien.
 
Wat zij schrijven zijn berichten. Hoe die in beeld komen weet ik niet, omdat ik niet weet welke site je hebt, en welke theme.
Normaal in een theme is het logisch dat alle publieke berichten vertoond worden. Technisch heet dit 'the loop': https://codex.wordpress.org/The_Loop
 
hallo php4u, bedankt voor de reactie
de site waar ik dit test is: http://jeelsites.nl/dijken/.
ik heb net een auteur aangemaakt en die een bericht laten schrijven, maar ik zie dit niet terug in het menu...
zou dat wel de bedoeling moeten zijn?
ik dacht ook dat er ergens een optie was om alles wat je publiceert direct op te nemen in het menu, maar dat zie ik ook even niet.
het template is: Enfold
 
Je moet eigenlijk een (dummy) pagina aanmaken (bijv. nieuws). En bij Instellingen -> Lezen deze pagina instellen als Berichtpagina. Eventueel kan je hem ook als Home-pagina instellen. Of gewoon 'Je laatste berichten'
 
Laatst bewerkt:
lezen

ik heb een dummybericht aangemaakt, maar zie bij Instellingen toch niet zo snel de optie die je noemt.
maar hoe dan ook: is het wel de bedoeling dat berichten van Authors direct in beeld komen?
Misschien hebben die sowieso goedkeuring van de Beheerder nodig?


lezen.jpg
 
hmm, ik denk dat ik het al snap: je moet en widget aanmaken met de categorie en die widget laat je terugkomen op een pagina, bv je homepage.
nu toont ie alle nieuwe berichten...

ps: ik dacht dus dat zoiets direct in het hoofdmenu zou tonen, maar dat is dus niet zo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan