• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolommen in meerdere werkbladen vergelijken, bij overkomst waarde uit rij tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nonnema

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2017
Berichten
6
Voor data analyse van het gebruik van een website ben ik een bestand op aan het zetten in Microsoft Excel 2010. Hiervoor wordt automatisch data ingeladen uit verschillende bronnen, waaronder een interne database en Google Analytics. Elke databron heeft zijn eigen werkblad. Voor het maken van een totaaloverzicht moet ik meerdere werkbladen met elkaar combineren. Mijn vraag is als volgt:

Het 'total' werkblad heeft een kolom 'year' en een kolom 'month' en daarnaast lege cellen waarin data uit de andere werkbladen automatisch geladen moet worden. Mijn 'datasource 1' werkblad heeft ook een kolom 'year' en 'month' en bevat daarnaast data over oa user per maand. Nu wil ik in beide werkbladen year & month vergelijken en dan de juiste waarde van de user laden in het 'total' werkblad. Mijn vraag is, hoe?Bekijk bijlage Help file.xlsxBekijk bijlage Help file.xlsx
 
Dankjewel! Dit helpt me zeker op weg. Wat ik alleen nu heb als ik zelf het volgende invoer: =TEXT(DATE(B5,C5,1),"jjjjmm") . Als resultaat krijg ik dan niet 201701 maar jjjj01. Waar zou dit aan kunnen liggen?
 
Engels wordt dus "yyyymm"

Greetz/Excelbat
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan