• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bookingssysteem (balkenplanning) in agenda vorm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Battin

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2016
Berichten
32
Hallo allemaal,

Ik zit al een behoorlijke tijd met een probleem in onderstaand voorbeeld.
Sinds afgelopen jaar ben ik bezig om een soort bookingssysteem te maken in Excel. De ontwerpen zijn allemaal af en een groot gedeelte van dit "project" werkt naar behoren. Waar ik echter op vast loop is het volgende:

Ik heb 1 werkblad waar ik allerlei gegevens invul in kolom A t/m H (blad: invoer)
Op het andere blad heb ik een soort balkenplanning staan, welke opgebouwd moet worden uit de gegevens van blad "invoer".

In Agenda staan datums vermeld in 1 rij. In de rij daaronder, worden de datums als het ware gesplits in 2 kolommen. De linker is vertrek en de rechter is aankomst (wordt duidelijk in het bestand :D)
Ook dient er een kleur aan gekoppeld te worden, om bijvoorbeeld te zien of een gast Duits, Nederlands of Frans is (wordt ook ingegeven in blad invoer!.

Nou zou ik graag willen weten, hoe krijg ik de gegevens van blad: "invoer", verwerkt in het blad: "agenda", zoals ik het graag zou willen?

Nogmaals, als jullie het bestand openen, zal het allemaal duidelijk worden wat ik bedoel en hoe ik het bedoel.

Althans, dat hoop ik :shocked:


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en zie graag jullie reacties!
Alvast vriendelijk bedankt!!



BIJLAGE: Bekijk bijlage Testmap Bookingsysteem.xlsx
 
Bedankt voor je reactie.
Nee hoor, VBA is geen probleem.

Zolang het werkt, ben ik al blij :)
 
In de rij daaronder, worden de datums als het ware gesplitst in 2 kolommen. De linker is vertrek en de rechter is aankomst (wordt duidelijk in het bestand )
Voor mij is het niet duidelijk waarom je dit wenst. De eerste datum is toch steeds de aankomst datum en de volgende datum is toch de vertrekdatum? Het ontgaat mij waarom je deze nog wil splitsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dit graag splitsen, omdat de vertrekdatum van de een, de aankomstdatum van een ander is. Ze komen dus back-to-back aan elkaar te staan.
Dit zie je ook in het voorbeeldje. Of jij moet een ander idee hebben? :)
 
dubbel klik in kolom J om toe te voegen in agenda , vinkje verschijnt, om te verwijderen in agenda terug dubbel klik vinkje verdwijnt
 

Bijlagen

  • Kopie van Testmap Bookingsysteem.xlsm
    39,5 KB · Weergaven: 93
Sorry voor de extreem late reactie :eek:
Bedankt voor het bestand JeanPaul28.


Ik heb de code overgezet naar het officiele bestand en de code aangepast zodat deze de juiste velden pakt.
Echter is het nu, als ik het vinkje weghaal door te dubbelklikken, verwijderd hij deze niet in de planning.

Wat zou er verkeerd zijn gegaan?

PS: Hoe kom ik aan de kleur nummers? Jij hebt in kolom Q (blad invoer) een reeks nummers staan, welke gebruikt wordt om te kleuren in de planning.
 
Laatst bewerkt:
*BUMB zodat JeanPaul28 het bericht kan zien.
(ik kan geen PB sturen :( )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan