autohotkey scripts in opstart folder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Ik ben bezig met autohotkey en heb nu een aantal scripts gemaakt die ik kan bedienen met sneltoetsen.
Maar moet ik al die scrips nu laden in de opstart folder om ze beschikbaar te maken als de PC opstart?
 
Lijkt mij onwaarschijnlijk want dat is toch de functie van een sneltoets. Als ik een snelkoppeling heb voor een programma en ik zet onder Eigenschappen een sneltoets dan is en hoeft het programma ook niet opgestart te zijn.

Je kunt een sneltoets proberen. Werkt die niet, weet je hoe laat het is. Als ze wel in de opstart moeten staan dan kun je dat met Glary Utilities bewerkstelligen > Optimaliseren > Opstartmanager.

Wie regelt die sneltoetsaansturing dan? Als dat AutoHotKey zelf is moet je die in de opstart zetten.
Ik heb een andere aansturing en dat is:
E:\Program Files\SAMSUNG\Samsung Internet Keyboard\MMKbd.exe
als die niet is opgestart, kan ik gereserveerde/extra sneltoetsen niet gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat werkt hierbij dus niet.

Als ik het autohotkey start en dan de sneltoets doe die ik aan het script heb gegeven gebeurt er niets.
Pas als ik eerst het script 1x gestart heb dan werkt de sneltoets.

Ik vraag me af hoe andere het dan doen want het is toch een alom veel geprezen en veel over geschreven programma.
 
Ja, dat bedoelde ik dus.
Dus als je 12 scripts hebt gemaakt en gebruikt moet je die alle 12 in je opstartmap zetten?
 
Ken programma niet, maar neem aan dat er meerdere hotkey opdrachten in 1 script gemaakt kunnen worden.
En anders, ja 12 in opstartmap. :)
 
Dat lijkt mij niet erg logisch. Ik denk dat je het exe-bestand van AutoHotKey in Opstarten moet zetten en dan moet het werken. Controleer of het icoon van AutoHotKey in de taakbalk staat, dan is die opgestart (verborgen pictogrammen).
 
Logisch of niet, het is wat de bouwer er zelf er over zegt, ik quote van eerder geplaatst link:

How do I put my hotkeys and hotstrings into effect automatically every time I start my PC?

There is a folder in the Start Menu called Startup. If you put a shortcut to your script in that folder, the script will launch automatically every time you start your PC. To create a shortcut:

Find the script file, select it, and press Control-C.
Right-click the Start button (typically at the lower left corner of the screen) and choose "Explore All Users".
Navigate to the Startup folder inside the Programs folder.
From the menu bar, choose Edit -> Paste Shortcut. The shortcut to the script should now be in the Startup folder

Script bepaald functies van hotkey's, programma wordt gebruikt om scripts te bouwen denk ik. ;)
 
@BikerBill64
Ik zal het dan wel niet goed begrijpen. Ik heb zelf diverse programma's die opstarten als ik de pc aanzet. Daar zit dan een parameter bij en voert een bepaalde specifieke functie uit van het programma. Wellicht kun je het daar dan niet helemaal mee vergelijken. Maar goed, als het is zoals jij aangeeft, dan zou het opgelost moeten zijn.

Normaal zou ik het wel willen testen, maar ik heb daar nu met de Kerstdagen/Feestdagen niet zoveel zin in. En dergelijke scripts is mijn sterkste kant niet.
 
Laatst bewerkt:
BikerBill64 heeft gelijk
Ikzelf werk met autohotkey en heb in de map "startup" een snelkoppeling naar een .ahk bestand.
In dit .ahk bestand zijn meerdere hotkeys gedefinieerd.
Zodra windows een .ahk bestand uitvoert wordt automatisch de bijbehorende .exe gestart.
 

Bijlagen

  • test.zip
    161 bytes · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Dus wat ik moet doen is mij 12 losse scripts die ik nu heb in 1 script plaatsen? Ik heb nu even niet mijn pc bij de hand maar ga het morgen gelijk proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan