Het bericht kan niet worden verzonden vanuit Microsoft Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

pommeke

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
232
Hallo,

Ik zend al een tijd een rapport via mail.
Eenvoudig via een knop op en formulier.
Nu ineens krijg ik de melding "Het bericht kan niet worden verzonden vanuit Microsoft Access"

Er zijn wel wat update gedaan de laatste dagen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Is office 2016
 
We hebben op zijn minst de Code nodig om er wat van te kunnen zeggen. En waar het dan in die code fout gaat. Het zou ook handig zijn als je kan aangeven of mailen vanuit (bijv) Word wél goed gaat. Liever uiteraard de db, want dan kunnen we het zelf testen.
 
Maar er is niet veranderd aan de code.
Dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
Heb de db nu niet bij mij.
 
De code hoeft ook niet veranderd te zijn, maar ergens zit in de organisatiestructuur nu wat anders waardoor het dus fout gaat. En dat doet-ie op een bepaald punt in de code en dat geeft dus informatie over wat er fout kan zijn. Op basis van de huidige gegevens is er voor ons (mij in ieder geval) niks van te zeggen.
 
Ik heb snel de db even overgezet naar mijn pc hier op't werk.
Hier werkt het prima (met office 2013).
Dus probleem zit waarschijnlijk ergens in die updates die deze week geïnstalleerd zijn.
 
dit is de code die achter de knop zit om de mail te verzenden

Code:
Private Sub Knop168_Click()
On Error GoTo Err_Knop168_Click

Dim sFilter As String
sFilter = "Factuurnr=" & Me.FactuurNR

DoCmd.OpenReport "Factuur", acViewPreview, , "Factuurnr=" & Me.FactuurNR, acHidden, sFilter
DoCmd.SendObject acSendReport, "Factuur", acFormatPDF, Me.Mail_adres, , , "Factuur Het Kabouterbos voor " & Me.Naam_Kind & " van " & Me.Maand & " / " & Me.Jaar, "In bijlage kan u het factuur vinden", True
DoCmd.Close acReport, "Factuur"
    

Exit_Knop168_Click:
    Exit Sub

Err_Knop168_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Knop168_Click
    
End Sub
 
Dan gaat het vermoed ik fout op het SendObject. En dat zou dan kunnen betekenen dat de verkeerde cliënt (niet Outlook) wordt aangeroepen. Ik gebruik nooit SendObject, omdat je geen controle hebt over de cliënt. Ik open dus altijd een Outlook sessie. Veel veiliger en werkt bijna altijd, zeker als je Late Binding gebruikt. Kortom: ik zou de code ombouwen.
 
Wel raar dat het dan plots na de updates niet meer werkt.
Helaas is er nog niets van te vinden op internet.

Kan je mij helpen met de code?
Want ik daar heb ik geen kaas van gegeten.

Maar de code achter de knop heb ik wel met u hulp gekregen via dit forum
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/877247-Rapport-onmiddellijk-mailen-uit-formulier

Dan gaat het vermoed ik fout op het SendObject. En dat zou dan kunnen betekenen dat de verkeerde cliënt (niet Outlook) wordt aangeroepen. Ik gebruik nooit SendObject, omdat je geen controle hebt over de cliënt. Ik open dus altijd een Outlook sessie. Veel veiliger en werkt bijna altijd, zeker als je Late Binding gebruikt. Kortom: ik zou de code ombouwen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan