interface scarlett 2i2 ... beginnersvraag over geluid weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

kim1982

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
138
Hoi Allemaal,

Ik zal wel blond zijn, maar ik loop ergens tegenaan, hopelijk wilt iemand mij hiermee helpen.

Ik gebruik een PC (windows 10) en ik heb een interface gekocht (scarlett 2i2) en 2 microfoons. Leuk om zang mee op te nemen.
Nu heb ik youtube al afgezocht, maar ik kom gewoon niet verder.

Ik heb de interface via usb kabel met mijn computer verbonden
De instellingen geluid staat ingesteld op de goede interface.

Maar als ik nu youtube filmpjes e.a. wil afspelen, heb ik geen geluid. Hoe kan dit? Wat doe ik verkeerd?
En mensen die ook dezelfde interface hebben: het klopt toch dat ik deze alleen maar via usb in de comp hoef te verbinden?

En mijn 2e (ik denk aansluitende) vraag, als ik in de mic praat, zie ik wel dat deze opgevangen wordt door de focusrite scarlett ,maar ik hoor niets.

Ik hoor het heel graag, welke stappen ik vergeten ben !

dank je wel alvast, gr kim
 
Naast de drivers (zodat je software de hardware ook kan vinden) moet je wellicht ook de confuguratie (software playback met een uitgang verbinden) in bijgeleverde software (MixControl) instellen.
 
mrmusic: ja, heb ik gedaan.
De computer ziet de scarlett ook gewoon, staat er tussen als optie bij geluidsinstellingen en is ook aangevinkt.

Biker: hmmm , dat klinkt voor mij ingewikkeld. Weet jij waar ik dit op mijn PC kan vinden?
 
Mijn fout. 2i2 maakt geen gebruik van mixcontrol.
Monitor knop wel open staan? Waarop zijn de speakers (en wat voor) aangesloten?
 
Inmiddels kan ik de output wel op luidsprekers zetten, .. en hoor ik dus wel het geluid van filmpjes gewoon weer...

maar als ik zelf in de microfoon praat, zie ik dus wel de radartjes oplichten op de interface, maar .. ik hoor mezelf niet. Is dit iets wat ik in adobe audition moet instellen of? ergens anders?

Ik heb ehm simpele speakertjes die aangesloten zijn op mijn pc.
 
Dan zal je in audition de opname spoor op de juiste ingang moeten zetten en op monitoring (hoe is afhankelijk van versie Audition).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan