Partitioneren wel of niet noodzakelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan ik dan weer niet volgen immers er hoefde toch niets teruggezet te worden. Je had toch gekopieerd?

Dat weet ik juist niet zeker. Daarom heb ik de hele map weer geprobeerd terug te zetten. Gelukkig lijkt het erop dat er niets is verplaatst.
 
Ik begrijp niet dat dat verschuiven van boven genoemde systeem bestanden gevaarlijk is.
Mijn D: schijf is al van voor xp mijn data schijf. Bij iedere nieuwe Windowsinstallatie heb ik aangegeven bestanden steeds VERPLAATST naar D:\mijn systeem bestanden\
Die waren natuurlijk leeg en vonden dan op D: mijn data.
Instellingen van dataproducerende programma's werden automatisch mee veranderd en dit loopt dus al minstens 15 jaar zo. De D: partitie is steeds groter geworden op de nieuwe HDD's.
Kopiëren is geen optie. Dan worden juist de instellingen van data producerende bestanden NIET aangepast.
Ik gebruik geen cloud producten om mijn data op te slaan. De cloud heeft niets te maken met mijn data. Ik heb wel diverse kopieën om externe hdd's staan.
AppData staat niet in mijn lijstje, dat grotendeels overeenkomt met dat van schoonepc, daar blijf je dan ook vanaf.
Meerdere accounts? Nou dat is bij ons in ieder geval niet zo.

Nu je vraag, Appdata terug kopiëren kan. Heb daar geen ervaring mee. Nee heb je ja kun je krijgen.
Nu al komt het mogelijk voordeel dat de data op D: staat. Als je nu C: vernagelt hebt kun je eerst een herstelpunt proberen terug te zetten. Dat terug zetten zou verder ook niets aan je data gedaan hebben. Die staan veilig.
Lukt dat niet, dan kun je probleemloos opnieuw installeren en doen wat ik hier vertelde. Data zijn direct weer beschikbaar. Alleen van outlook weet ik het niet. Dat gebruik ik niet. Maar als je je accounts weer opnieuw instelt met imap, dan krijg je via de internetverbinding ook weer alles terug.
 
Staan in C:\Users\inlognaam

Die SLEEP (= verplaats) je dan naar de plek op je dataschijf waar je ze wilt hebben. Desnoods allemaal tegelijk.
Dan kun je ze blijven gebruiken als voorheen, alleen da data staan dan op je data schijf.

Het bovenstaande schrijf jij. Dat is volgens internet en SchoonePC niet de normale werkwijze. Hier heb je het over mappen verplaatsen en in post 22 heb je het over 'systeembestanden' en 'aangegeven bestanden' verplaatsen. Dat wordt er allemaal niet duidelijker op.

Verder vind ik de hele inhoud van jouw post 22 niet geschikt voor computergebruikers die nog niet voldoende inzicht hebben met wat ze aan het doen zijn. En daar zit nu juist het gevaar. Niemand zit te wachten op problemen met het besturingssysteem, accounts en opnieuw installeren.
 
Dat is jammer, dan verschillen we van mening.
Ik heb dit al vaker aan kennissen en vrienden geadviseerd. Die zijn er blij mee.

Misschien is de woordkeuze niet optimaal. 'systeembestanden' en 'aangegeven bestanden' had beter alleen 'aangegeven bestanden' kunnen zijn.'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan