Gmail accepteert mijn wachtwoord niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Iedere keer als ik mijn MS Outlook opstart en verzenden/ontvangen aanklik, dan krijg ik bij Gmail het venster met ww is niet goed.
Op de Google site met Gmail vul ik mijn ww in en dan word ik ingelogd, dus volgens mij is ww goed.
Hoe kan dat?
Groet,
Martin
 
Hallo Martin. Dus dit kan wel.

https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox

Helemaal uitloggen bij outlook en dan weer inloggen. Dit ook bij gmail doen, uitloggen en weer inloggen.

Vreemd Outlook staat geheel los van Gmail. Kun je het anders formuleren,wat doe je dan precies?
 
Laatst bewerkt:
Ga in Outlook via File-->Info-->Account Settings naar het gmail account en wijzig daar het ww.
 
Ik heb het volgende gedaan:
Naar site van Google en heb daar ingelogd met mijn gmail e-mailadres met ww. Toen kwam ik dus in mijn Gmail account. Helemaal niets aan de hand. Zag daar ook mijn gmail-mails staan.
Toen naar MS Outlook (2007) en heb onderstaande gedaaan:
Instellingen in Microsoft Outlook 2007 aanpassen voor Gmail
Voer vervolgens deze stappen uit vanuit Microsoft Outlook om de mail in Gmail op te nemen in Outlook:
Open Outlook.
Kies helemaal bovenin het scherm voor Extra.
Klik op Accounts. Nu verschijnt er een scherm ‘Internetaccounts’. Vanuit dit scherm ga je alle gegevens invoeren om de integratie te kunnen voltooien.
Klik op Toevoegen.
Hier moet je het accounttype selecteren: hier kies je voor E-mailaccount.
Nu vraagt Outlook om verschillende gegevens. Hieronder geef ik ze stapsgewijs weer. Uiteraard vul je jouw persoonlijke gegevens in.
Weergegeven naam: deze naam wordt weergegeven in het mailverkeer dat je gaat voeren. Ik adviseer om hier je voor- en achternaam in te vullen.
Klik op Volgende.
Internet e-mailadres, E-mailadres: dit is het e-mailadres van je Gmailaccount bijvoorbeeld voorbeeld@gmail.com
Klik op Volgende.
Stel de E-mailservers in:
POP3: mag blijven staan.
Server voor inkomende e-mail ( POP3 of IMAP) = pop.gmail.com
Naam van server voor uitgaande e-mail (SMTP) = smtp.gmail.com
Klik op Volgende.
E-mail gebruikersnaam: dit is het e-mailadres van je Gmail account. Let op: waarschijnlijk staan de gegevens voor het @ al weergegeven, maar zet hier @gmail.com achter, anders werkt dit niet.
Wachtwoord invoeren.
Klik op Volgende.
Klik op Voltooien. Nu lijkt het alsof je klaar bent, maar er zijn nog een paar stappen nodig om de integratie te kunnen voltooien.
Eigenschappen aanpassen
Tenslotte pas je bij het account in Outlook 2007 nog een paar zaken aan:
Ga, net zoals bij stap 2, weer naar Extra.
Klik op Accounts.
Klik op de pop.gmail.com die je zojuist hebt aangemaakt en kies rechts voor Eigenschappen.
Nu verschijnt het scherm: ‘Eigenschappen van pop.gmail.com’.
Dan kom je in scherm E-mailaccount.
Klik bovenin op het tweede tabblad: Servers.
Nu verschijnen alle Servergegevens.
Helemaal onderin dit scherm bij Server voor Uitgaande mail, vink je ‘Voor deze server is verificatie vereist’ aan.
Nu ben je klaar in dit tabblad.
Ga naar het laatste tabblad: Geavanceerd.
Poortnummers van de Server, Uitgaande e-mail:
Vink ‘Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig’ aan.
Het getal hierachter verandert niet automatisch, om Gmail te kunnen integreren moet je hier het getal 465 invoeren.
Inkomende e-mail:
Vink ‘Voor deze server is een beveiligde verbinding (SSL) nodig’ aan.
Het getal hierachter verandert automatisch van 110 naar 995, dit mag je laten staan.
Nu ben je klaar met het invoeren van de gegevens in dit scherm en de bijbehorende tabbladen.
Klik om te voltooien eerst op Toepassen en dan op OK.
Nu kun je het Internetaccounts scherm sluiten.

Toen klikte ik op ontvangen/verzenden en kreeg toen weer dat venster waar mijn e-mailadres van Gmail stond en puntjes van het ww.
Dus ergens nog wat fout!
Maar wat?
 
Hallo Manaman,
Alles uitgevoerd zoals beschreven, maar krijg steeds weer de melding van het ww.
Nog een idee?
Groet,
Martin
 
Ik kan er verder geen idee meer om het op te lossen. Kennelijk is je account corrupt geraakt.
 
Als klopt wat manamana zegt dan is het toch eenvoudig om even een nieuw account te maken lijkt me?
Exporteer voor de zekerheid alle mail/contacten (handleidingen zet) en dan pas doen...

Of is er een certificaatfout maar zie je het wellicht niet?
https://support.office.com/nl-nl/ar...erouderd-4484de9e-66b2-46a9-8459-6ca1fcc110b4
Je ziet dat het certificaat en het ww verhaal met elkaar verbonden kunnen zijn.
Wel das dan eenvoudig te checken.

Eerst dit doen:
Verander online je gmail wachtwoord.
Log uit en weer in en weer uit.
Gaat alles goed? Online weer geen problemen.
Outlook kent het nieuwe wachtwoord NIET dus..
Als nu de sterretjes komen... vul het nieuwe ww in.

En???

Werkt het
Klaar...

NOK
Volg het verhaal uit de link
https://support.office.com/nl-nl/ar...erouderd-4484de9e-66b2-46a9-8459-6ca1fcc110b4

Werkt het?
Klaar!

NOK... meld maar eens systematisch wat je tegen kwam.
Als er redenen zijn om tussen tijds eea te melden.... doen..!
 
Voor dat ik dit ga doen, zijn de instellingen zoals in mijn bovenstaand verhaal vermeld goed? POP3 of IMAP etc?
 
Heb je een link naar gmail waar ze stan... kijk ik wel ff mee... ;)

Ik heb zelf hier en werkend:
pop3: pop.gmail.com poort 995 en TLS
smtp: smtp.telfort.nl mijn eigen provider poort 25

Heb ze al jaren niet meer aangepast, dus komt dus uit mijn vorige image of uit mijn backup mail, maar werkt.
smtp moet je dus zelf nakijken.

PS: ik heb alles POP3, zorg voor goede backups en de meeste boxen houd ik goed bij, behalve hotmail das een vergaarbak voor bedrijven, das meteen mijn extra backup voor pdf's garanties etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe account aangemaakt en dit werkt perfect.
Als ik dezelfde gegevens overneem op mijn oude account, dan krijg ik weer de melding dat het ww niet goed is.
Ga dan maar verder met mijn nieuwe account.
In ieder geval bedankt voor alle suggesties en hulp.
Groet,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan