Servers vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

yanik

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Berichten
316
Hoe kan een internet aanbieder voorkomen dat de verbinding van servers van een bepaald bedrijf niet gebruikt worden door andere bedrijven? Voorbeeld: ik ben Kpn, en het bedrijf +Help is een klant, hoe kan ik voorkomen dat het bedrijf Facebook gebruik maakt van de verbinding van kalnt, hetwelk betekent dat Facebook dus gratis internet krijgt en ik er niet voor betaald word?
 
Vraag verplaats van memberchat naar internet providers,
 
Mag ik eerlijk zeggen dat ik ik er geen bal van je vraag snap?
 
Mag ik eerlijk zeggen dat ik ik er geen bal van je vraag snap?

Heb een flauw idee dat ie bepaalde websites wil blokkeren in zijn router?
Ik zou ook graag ook wat meer uitleg ontvangen want ik snap hem ook even niet.
 
@yanik:
Geen touw aan vast te knopen!
 
Wees gewoon kort en bondig. Dan is het touwtje ook minder warrig.
 
Stel je voor dat ik een internet aanbieder en Help mij een bedrijf is dat gebruik maakt van mijn diensten, hoe kan ik voorkomen dat een ander bedrijf gebruik gaat maken van de internetverbinding van help, hetwelk dus betekent dat dit bedrijf gratis internet krijgt en ik er niet voor betaald word? Kan een internet bedrijf weten welke server/websites hun verbinding gebruiken,en of andere het aftappen(zeg ik het goed?)? Is het mogelijk dit om te zeilen?
Ik wil dus een manier weten om alleen een bedrijf/website die betaalt de verbinding van het internetbedrijf laten gebruiken en erachter komen of andere servers/websites dit ook doen, om deze ook te laten betalen, of te blokkeren, opdat ook zij voor hun eigen verbinding moeten betalen.
 
tegen vraag: kan mijn buurman ook op mijn internet aansluiting of.....
Hoe zou bijvoorbeeld ziggo dit doen?
Jouw vraag begint eigenlijk al voor de internet aanbieder.
Daar zou ik mij eens in verdiepen als ik jou was.
 
tegen vraag: kan mijn buurman ook op mijn internet aansluiting of.....
Hoe zou bijvoorbeeld ziggo dit doen?
Jouw vraag begint eigenlijk al voor de internet aanbieder.
Daar zou ik mij eens in verdiepen als ik jou was.

Ja, bedankt, maar daarom vraag ik het, omdat ik het niet weet. Kijk, ik heb een idee waarvan ik niet weet of het mogelijk is. Als t mogelijk is, zou een server een snelheid kunnen halen van wel minstens 20 gb, en het zou veel goedkoper zijn dan internet dat vandaag te heden te verkrijgen is; echt duizend keer goedkoper, zo goedkoop dat het onzin lijkt. Maar als iemand in het geheim internet aftapt ( zeg ik het goed?) van de server, zou ik niet betaald worden. Daarom wil ik het graag weten. Ik wil dus voorkomen dat een bedrijf het snelle internet van het andere bedrijf steelt. Hoe worden trouwens servers verbonden? Draadloos of gewoon wired internet?
 
Laatst bewerkt:
Er is heel veel lees werk voor jou weggelegd.
kijk hier eens.
 
Verdiep je eens in DNS en BGP.
 
Bedankt, puppie, maar daarom ben ik juist hier, om geen talloze pagina's te lezen en toch geen antwoord te vinden. Kan niemand mij dan alsjeblieft helpen? Jullie zijn toch de profs? Is mijn vraag veel te ingewikkeld?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan