TimeMachine maakt geen reservekopie van externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Textra

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Berichten
181
op mijn Macbook met het besturingssysteem Mac OsHighSierra 10.13.2 wordt door TimeMachine geen backup gemaakt van de externe schijf (WD Elements) die is aangesloten op WD MyCloud (NAS).
 
Bij mij maakt TimeMachine wel backups, maar niet van de externe schijf die ik aangesloten heb op de NAS van WD MyCloud.
 
Dat schreef je al.... maar sinds wanneer gaat het fout?
Heeft het ooit goed gewerkt?
Wat heb je veranderd toen het mis ging?
 
Is er dan ook geen foutmelding of logboekregistratie?
 
Ken TM niet. Kun je een andere schijf die aangesloten is op een ander apparaat ... met TM backuppen?
Ik heb altijd verondersteld dat TM er is om je Mac/iMac systeem zelf te backuppen.?
 
Met TimeMachine kun je je hele schijf inclusief mail, usb sticks, extra harde schijven enz. Het gaat bij alleen fout omdat ik op de router nog een NAS heb aangesloten en daar nog een extra harde schijf. Het gaat dus fout bij deze extra schijf. De rest gaat allemaal goed.
 
ziet de nas de externe schijf wel?
Moet je niet eerst op je nas inloggen?
 
De Nas os wel beschermd, maar hoef niet in te loggen om met TM een backup te maken.
 
dus je ziet de externe schijf wel in time machine
 
Hoe kun je anders een nieuwe back-upopdracht definiëren? Daarom vraag ik naar de foutmelding en logboekregistratie.
 
Ik stel het zeer op prijs dat je mij wilt helpen, maar als je TM niet kent en er nooit meer gewerkt hebt dan bieden je vragen voor mij geen oplossing. Sorry, ik bedoel het niet onaardig.
 
Lijkt mij toch een simpele vraag van puppie. Voor mij echter onlogisch, immers ik ga uit van de 'normale' back-upprincipes/werkwijze. Je maakt een back-upopdracht en voert die uit. Vervolgens lukt dat niet en je krijgt een error met een logboek waarin staat wat er niet goed gaat. Maar ik denk dat jij helemaal geen opdracht hebt. Dus is de vraag dan wel juist of verwarrend?
Blijkbaar is het de communicatie NAS-router-HDD die niet goed zit. Oplossen is meestal een kwestie van uitsluiten. Maar goed je hebt gelijk, ik ken het programma niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar het is mij uiteindelijk toch gelukt. Hoe dan ook toch bedankt voor het meedenken.
 
TM is eigenlijk niet moeilijk, je geeft alleen aan wat je niet wilt back-uppen.
deze twee schermen krijg je te zien als je iets wilt wijzigen.

TM01.jpg

TM02.jpg
 
Komt mij allemaal wat vreemd over. Dat is toch de omgekeerde werkwijze. Ik lees wel dat men het heeft over 'één reservekopie'. Vervolgens incrementeel denk ik.

Maar laten we eerlijk zijn. Ik heb dan geen verstand van Time Machine, maar geeft het onderstaande nu een betrouwbare werkwijze en het verkrijgen van betrouwbare back-ups weer. Daar kun je dan vraagtekens bij zetten. Nu moet je herstellen. Je denkt, ik heb alles in orde en dan begint de ellende pas goed. Begrijp je wat ik bedoel? Je moet alle elementen in de back-up- en herstelprocedure beheersen.

Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar het is mij uiteindelijk toch gelukt.
Is niet onaardig bedoeld. Het is dan puur toeval en gokwerk.
Succes verder.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan