Veel lag tijdens het gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

uas66

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2013
Berichten
35
Hi allen,

Een tijdje heb ik een probleem met mijn computer. Ik merk dat ik veel lag heb tijdens het spel, het beeld loopt vast, lage FPS etc. Een kennis van mij heeft een oudere pc met veel lagere specificaties, maar hij heeft geen enkel probleem met het spelen van het spel (H1Z1).

Mijn specs:

  • WD Black Performance Hard Drive WD5003AZEX 500GB
  • AMD Black Edition - AMD FX 8350
  • MSI R9 270X GAMING 2G
  • Corsair Vengeance - DDR3 - 8GB - 1600 MHz

Iemand enig waar dit aan kan liggen? Zijn mijn specs te laag of is er een ander probleem?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Untitled.png
    Untitled.png
    43,7 KB · Weergaven: 57
Wat hardware betreft zou jouw setup dit spel zonder al teveel problemen op minimaal medium tot high instellingen aan moeten kunnen.
Wat is mis in jouw info zijn de temperaturen van processor en videokaart, merk, type en vermogen van je voeding en behuizing ( met name het aantal kastventilatoren..?
Mijn gedachten gaan nl. riichting het "throttelen" van cpu of videokaart als gevolg van te hoge temperatuur of een voeding die het niet trekt of op z'n tenen loopt.
 
Mijn kast: Cooler Master Elite 430 - Midtowermodel en voeding: Cooler Master G550M. In de bijlage heb ik de metingen van de temperaturen tijdens het spel opgeslagen.

Ik heb een ventilator aan de voorkant die koele lucht naar binnen blaast en aan de achterkant een fan die de warme lucht naar buiten blaast.
 

Bijlagen

  • Untitled2.png
    Untitled2.png
    40,4 KB · Weergaven: 62
Die AUX temp geeft toch de temp ergens in je voeding weer ? 96 is best wel warm ... even checken met een ander progje .. HWinfo bijvoorbeeld ..
mocht het alsnog zo blijven, dan kan een defecte voeding wel es de probleemveroorzaker zijn !
 
Systeem-tmperaturen lees je bij voorkeur uit in de BIOS , veel hullprogrammaatjes zijn niet echt accuraat / betrouwbaar als het gaat om het uitlezen van de div. sensoren.
Daarnaast valt mij op dat het geen "in game" temperaturen zijn ( GPU gebruik 0% ) dus en van de processor is het gebruik niet te zien ( niet uitgeklapt ).
Met 2 case-fans moet het systeem wel fatsoenlijk op temperatuur gehouden kunnen worden dus ik neig whittey's vermoeden te volgen dat het wellicht in de voeding zit.

Probeer eens om eens een 10 - 15 min. flink te gamen en bekijk de temperaturen dan nog eens, in-game monitoren zou uiteraard het mooiste zijn..
Dat kan met RTSS ( onderdeel van Afterburner ) en HWinfo.
Hoe je 1 en ander instelt wordt in deze guide uitgelegd. ( zie het deel over andere sensoren ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan