Afbeeldingen exporteren naar WORD

Status
Niet open voor verdere reacties.

SA3

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2016
Berichten
127
Kan ik vanuit Access 2016 mijn ledenbestand, met pasfoto's, behalve naar PDF- ook exporteren naar een WORD-bestand?
Bij export naar RTF komen de afbeeldingen niet mee.
 
Export obv een query neem ik aan?
Kijk eens of die wel goed is en of het veld met het plaatje in deze query in orde is.
Kun je anders een test database hier neer zetten, das wel zo handig.
Kopie van DB maken en daarvan... alle leden deleten en een paar test leden met fake foto aanmaken.
 
Laatst bewerkt:
Naar Word exporteren kun je vergeten. Hoeft ook niet, vanuit Word kun je weer importeren (via Afdruk Samenvoegen) en dat werkt perfect.
 
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
In Word kan ik wel een PDF openen maar de opmaak gaat behoorlijk aan de haal.
Adobe ExportPDF kan converteren naar Word maar husselt de foto's door elkaar. Misschien moet ik toch Adobe Acrobat PRO gebruiken.

In Access maak ik een smoelenboekbestand aan in PDF. Per lid een kleine tabel met daarnaast een pasfoto.
 
Wat snap je dan niet? Ik heb het over Afdruk Samenvoegen in Word; dat heeft niks verder met Access of PDF te maken. Je gebruikt daarbij de database alleen om de data op te halen. Overigens snap ik niet wat je in Word nog met een kant en klaar bestand (pdf immers) moet. Dan doe je iets niet helemaal goed in Access.
 
Bedoel je dat je direct vanuit Access een (bestaand) Word document wilt openen met daarin vanuit Access gekoppelde data zodat je bv een standaard brief kunt voorzien van naam van de geadresseerde, verdere adresregels, pasfoto, etc.... en deze brief dan even verder bewerken in Word vooraleer te versturen? Dat kan met een functie maar die is tamelijk uitgebreid. En volgens je rudimentaire uitleg ruikt het ernaar dat je je afbeeldingen opslaat in je database zelf? Dat is alleszins geen goed idee.
 
In Access heb ik een ledenadministratie aangemaakt. Ieder lid voorzien van een pasfoto.
Behalve allerlei lijsten maak ik vanuit Access ook een smoelenboek in PDF-formaat. Dit werkt perfect.

Het PDF-smoelenboekbestand wil ik naar de drukker brengen. Hier hoort echter een WORD-bestand bij met aanvullende info en een WORD-bestand voor de omslag. Hier wil ik in WORD één bestand aanmaken met een nieuwe pagina-nummering.
 
Dus je hebt een PDF (vanuit Access gemaakt) én een Word document? Hoe ziet dat er dan uit? En waarom moet dat Word document vanuit Access gemaakt worden?
 
Nee. Het PDF komt uit Access. De andere documenten worden gewoon in WORD gemaakt.
In WORD wil ik de drie documenten samenvoegen met een nieuwe bladnummering.
 
Je zegt 'nee', maar volgens mij bedoel je 'ja'. Ik vraag of je de PDF vanuit Access maakt. Antwoord: 'het pdf komt uit Access'. Ik vraag of je een Word document maakt. Antwoord: 'De andere documenten komen uit Word'. Waarom zeg je dan Nee?
Maar goed, je wilt in Word dus 3 documenten 'samenvoegen' met een nieuwe bladnummering. Ik snap niet precies wat je daar mee bedoelt; paginanummering in Word is bloedje simpel, en dat zal je best wel weten. Wat bedoel je dus met '3 documenten samenvoegen'?
 
Tot nu toe maak ik vanuit ACCESS een smoelenboek (met pasfoto's) in PDF met z'n eigen paginanummering. Dit smoelenboek moet samen met twee bijbehorende documenten naar de drukker. Die twee andere documenten zijn in WORD gemaakt en hebben hun eigen paginanummering.

In ACCESS wil ik geen PDF maar een WORD-bestand aanmaken. Dan kan ik deze met de andere twee WORD-documenten in een nieuw WORD-document samenvoegen.
Dit nieuwe WORD-document zal door het samenvoegen een nieuwe pagina-nummering moeten krijgen. Natuurlijk is het simpel dit binnen het WORD-document in te stellen.
Maar mijn vraag was hoe i.p.v. een PDF een WORD-bestand (doc en geen rtf) uit ACCESS te krijgen.

Ik begrijp dat dit vanuit ACCESS niet mogelijk is.
Dan blijven er m.i. twee mogelijkheden over:
1. de pagina-nummering voor het PDF-document in ACCESS aan passen op de andere WORD-documenten (dan gaan 3 documenten naar de drukker)
2. de WORD-documenten naar PDF converteren en met Adobe Acrobat PRO de PDF's samenvoegen tot een document met de correcte pagina-nummering (één document naar de drukker)
 
Natuurlijk is het simpel dit binnen het WORD-document in te stellen.
Waarom doe je dat dan niet? Niet alleen kan het hele proces in Word worden gedaan (3 documenten maken, samenvoegen als subdocument in een hoofddocument), ik zie nog steeds niet waarom je het hele proces niet in Access maakt. Zóveel makkelijker voor jouw doeleinden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan