Problemen met Lenovo s410p

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjalling27

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2016
Berichten
4
Goedemiddag,

Mijn kleinzoon heeft een Lenovo laptop die sinds kort de volgende foutmelding geeft Bestand:\windows\system32\winload.efi. Foutcode 0xc000000f.
Herstelprogramma gebruiken enz. Er zijn geen herstel cd's meer bij. Er stond ook niet zoiets op de harde schijf.
Inmiddels via een bootable usb stick getracht op te starten maar vergeet het maar. harde schijf van de laptop geformatteerd maar ook dat heeft niet geholpen. In de bios instelling gewijzigd. (er stond een vergelijkebare fout beschreven in dit forum)
Maar ook dat heeft niet geholpen Laptop blijft maar bovenstaand fout geven.

Wie heeft nog een idee?

Groet Tjalling
 
Hoi Route99,

Er stond windows 10 op en nu na het formateren van de harde schijf van de laptop (geformateerd via usb van mijn pc) wilde ik er via een bootable usb windows 8.1 er op installeren.
Harde schijf van de laptop is goed heb deze via een usb aan mijn pc gehad en kan er alles mee doen. Schijf werkt perfect.

Ben niet zo heel technisch wat dit betreft.

Is er nog iets wat ik kan doen??
 
Mooi dat die HD dus goed lijkt.
Wat gaat er mis als je W8.1 probeert te installeren, tijdens het installeren of waar exact verder op?
Heb je de Win10 partitie ook al een keer verwijderd ipv geformatteerd?
 
Kom niet verder dan het blauw scherm met de foutmelding.
Recovery
Your pc/device needs to be repaired.

File:\windows\system32\winload.efi
Eror code: 0xc000000f.

Dat is het probleem kom niet verder dan deze melding ook al maat ik een bootable usb.
 
Nu weet ik nog steeds niet wanneer dit optreedt.
Kun je in het bios komen, zet de waarden eens terug naar de defaults.

Recovery
Your pc/device needs to be repaired.
Het lijkt erop dat jouw usb stick niet goed is van de Win8,1 installatie,,, hij start wrs door naar de HD en vindt dan deze problemen...
Zet usb starten in het bios eens op de eerste plaats.
Maak de usb stick met een win8.1 en Rufus opnieuw aan.
Vermoed dat het in die hoek zit.
 
Inmiddels ben ik door jou advies "waar komt het nu vandaan" nog even wezen speuren.
Het de schijf van de laptop via windows geformateerd (stond nog een partitie op met systeem en drv.) instellingen in de bios aangepast en yep kan weer windows instaleren.

Bedankt voor je hulp en advies.
 
Graag gedaan. Fijn dat het opgelost is en je weer verder kunt. Dat is het belangrijkste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan