Administrator-rechten weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb mij per ongeluk uitgeschakeld als administrator, Nu krijg ik als ik iets inwil stellen de volgende melding:
WILT U TOESTAAN DAT DEZE APP WIJZIGINGEN AAN UW APPARAAT AANBRENGT?

In dit scherm is alleen de NEEN toets.
Hoe ik ik weer herstellen?
Systeemherstel werkt ook niet.
Groet,
Martin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk heb ik iets doms gedaan bij deze nieuwe laptop. Ik heb mezelf als administrator uitgeschakeld. Superstom.
Hoe kan ik dit herstellen?
Martin

Manamana, ik heb de link bekeken, maar snap er niets van. Hoop dat je me verder kan helpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of je gaat hier in snuffelen:
https://www.google.nl/search?q=hack...CafTgAaS9p3oBw&start=10&sa=N&biw=1606&bih=843
Als je deze kunt vinden, die werkt zeker...
https://www.google.nl/search?client...indows+2.5.0&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Of je koopt voor weinig geld de laatste versie.

PS: ik vermoed dat je om de verborgen Adminstrator je wel zelf al admn moet zijn om die zichtbaar te kunnen maken.
Met register "knoeien" lijkt me riskant voor onervaren mensen die hier komen vragen ivm een probleem dat ze een admin verwijderd hebben, de kans dat een ervaren iemand dat overkomt lijkt me minimaal (ik heb zelfs 2 admin accounts, steldat er een corrupt wordt... en ik heb een image van een werkend systeem met 2 admins) waarom denk je dat ik dat allemaal doe? Juist.. omdat het altijd mis kan gaan.... profiel corrupt en zo, virus/trojan (ook al is die kans klein, hij is er wel)
 
Het is een nieuwe laptop van mijn schoonzoon.
Is het mogelijk dat iemand deze via Teamviewer over kan nemen en hem weer als Administrator ksn zetten?
Ik zou daar heel erg mee geholpen zijn.
 
Ik heb Media Creation Tool op en USB stick gedownload.
Daarmee kan ik misschien een nieuwe start maken, maar als ik deze via het bootmenu wil inschakelen dan zie ik de usb stick niet staan in het bootmenu. Hoe krijg ik deze zichtbaar?
 
1. Normaal gaat het zo.

2. Sluit het USB-flashstation aan of voer de dvd in op de pc waarop je Windows 10 wilt installeren.

3. Start je pc opnieuw op en druk op een toets om te starten vanaf USB of dvd.
Als je je pc opnieuw opstart en je huidige versie van Windows start, moet je mogelijk een opstartmenu openen of de opstartvolgorde wijzigen in de instellingen van de bios of UEFI op je pc, zodat je pc vanaf het medium opstart. Je opent een opstartmenu en je wijzigt de opstartvolgorde gewoonlijk door onmiddellijk na het starten van je pc een toetsencombinatie in te drukken (zoals F2, F12, Delete of Esc). Raadpleeg de documentatie bij je pc of de website van de fabrikant voor instructies voor het wijzigen van de opstartvolgorde.
Als deze stappen niet lukken, probeer het dan opnieuw door je aan te melden bij Windows, af te sluiten en opnieuw op te starten.

4. Kies op de pagina Windows installeren jouw taal, tijd en toetsenbordinstellingen en kies Volgende.

5. Kies Windows installeren.

Hier nog wat nadere info.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
 
Laatst bewerkt:
Het is me gelukt!!. Na vele pogingen kwam ik in de veilige modus en kon daar de naam omzetten naar Administrator.Alles werkt dus weer.
Allen bedankt voor de hulp en suggesties.
Groet,
Martin
 
Oke top. Graag gedaan met z'n allen zeg ik dan maar. Fijne jaarwisseling en alle goeds.
 
Mooi...:cool::thumb:

Tip: Maak een 2e admin aan bijv met de naam admin... (en dan heb je in principe ook nog de verborgen Administrator ook nog)
Dat zijn zaken die ik meteen doe bij het installeren. Stel agv een programma raakt de admin corrupt kun je herstarten zo weer verder (en meteen een verse admin aanmaken en de corrupte eraf gooien.. of een image terug zetten).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan