kolom in access lijkt leeg maar is niet leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
184
het zijn mijn eerste stappen in Access dus vergeef het me als ik n domme vraag stel....

ik heb een tabel uit excel gekopieerd in access maar nu is er 1 kolom die leeg blijkt te zijn maar niet leeg is.....
in die kolom staan cijfers. als ik in access in een cel van de tabel ga staan zie ik het cijfer wel degelijk staan maar als ik naar een andere cel ga dan verdwijnt de inhoud terug....

iemand enig idee hoe dit komt?
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, en ik kan het zelf zo niet reproduceren. Dus een voorbeeldje zou wel handig zijn. Je ziet dus, als je in een record in dat veld (cel is Excel terminologie) klikt, niks meer? En als je vervolgens in een ander veld klikt, verschijnt de inhoud weer? Dat klinkt alsof er lege regels in het veld zijn geïmporteerd en dat de cursor dus in die lege 'regel' staat. Dat kan overigens alleen als het veld is ingesteld als tekstveld en niet als numeriek veld. Wat je zou verwachten bij getallen. Daar kun je dus eerst naar kijken: hoe is het veld ingesteld?
 
Excel doet inderdaad soms raar als je cijfers met tekst uit een Excelkolom bovenaan het blad op zijn geheel selecteert en plakt in een als tekst opgemaakte kolom in Access; er blijft meestal wel een en ander achter. Plak je diezelfde kolom eerst in Word en kopieer je die dan weer in zijn geheel naar Access dan komt wel alles netjes mee.
 
als ik in een veld (veld 1) klik zie ik de inhoud, als ik in een ander veld klik verdwijnt de inhoud van veld 1 inhoud weer . klik opnieuw in veld 1 dan zie ik m weer staan. hij staat er dus wel in maar is precies "onzichtbaar"

ik had graag een voorbeeld geplaatst maar ik krijg geen database opgeladen....
 
Volg eerst eens deze gratis online cursus Access 2106, er zijn ook oudere versies te vinden.
http://www.gratiscursus.be/Access_2016/index.html
Aan het begin staat er een link naar de oefenbestanden, gratis down te loaden, er nuttig.
Het heeft geen zin om met nul kennis er aan te beginnen.
Laat gerust weten wat je vorderingen zijn in de cursus en of je vragen er over hebt.
Ja gaat er meer plezier aan beleven dan dit, excusez moi le mot, gemodder...:eek:
 
Altijd leuk als mensen de 'eigen' Helpmij Access cursus 'vergeten'. Doe ik dus maar: kijk ook eens in de Handleidingen sectie voor een Access cursus. Zeker de eerste hoofdstukken zijn handig als je wilt leren hoe je een db opzet.
Wat het uploaden betreft: maak een zipje van de database, dan lukt het wel. Een database mag je niet rechtstreeks uploaden.
 
Waarom adviseer je hem dan niet meteen?
Petje af voor de cursus hier, maar het is wel een werk om er te komen.... en de volgende les door te gaan (dat werkt niet, je blijft telkens op de begin pagina van les1 aanwezig, http://handleiding.helpmij.nl/handleiding/view/?mid=338. )
De BE-site is heel soepel te doorlopen/goed klikbaar om verder te gaan naar de volgende les.
Ben niet onervaren genoeg om te schrijven welke van de 2 cursussen het beste is voor een beginner. Voor mij begonnen dasabases al in de jaren 80.... met DataEase... wat jaren later pas MS Access)
 
Laatst bewerkt:
Waarom adviseer je hem dan niet meteen? Petje af voor de cursus hier, maar het is wel een werk om er te komen.... en de volgende les door te gaan (dat werkt niet, je blijft telkens op de begin pagina van les1
TS vroeg (nog) niet naar een cursus, dus dan wijs ik hem nog niet die kant op :). De Handleidingsectie is niet heel handig ingericht, maar als je vanuit de hoofdpagina (handleiding.helpmij.nl) naar de Office suite sectie gaat, vind je alle hoofdstukken keurig terug.
De online cursus is overigens best goed, daar zul je mij niks kwaads van horen zeggen. Die van mij is ook meer als naslag bedoeld, dus meer tekstueel. Ik onderschrijf overigens je stelling dat je zonder enige kennis niet aan een database moet beginnen. Het idee dat Microsoft lijkt te hebben (als je op een knop kan drukken, kun je een database bouwen) is volslagen onzinnig en ridicuul. Je moet echt weten hoe een database hoort te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan