• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lastige opgave

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rose1983

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2017
Berichten
56
Hallo,

Ik ben al enige tijd bezig om voor mezelf een sheet te maken die mij helpt met mijn dagelijkse bezigheden op het werk. nu zit ik met het volgende probleem.

Mijn werkboek bestaat uit 2 gedeelten, "monsteroverzicht' & "klaarzetten"

verticaal zoeken heb ik onder de knie, alleen wil ik dus nu gaan zoeken op een bepaalde datum en dat er dan meerdere resultaten van die datum worden getoond.

hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?

als je kijkt naar "monsteroverzicht" dan heb ik bepaalde kopjes rood gemaakt. hieruit wil ik gaan zoeken. en dat dan ook de waarden van de gele kopjes worden getoond op blad "klaarzetten"

onderaan "klaarzetten" wil ik een datum invullen en dan moet het blad ingevuld worden voor de kollommen 4 dagen 7 dagen 21 dagen en 90 dagen.

PS ik heb blad "klaarzetten ingevuld zoals het dan automatisch zou moeten gaan

Bekijk bijlage inzethulp.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Ik heb werkelijk geen idee wat je wilt. Rode kopjes gele kopjes nergens te vinden. Blijkbaar wil je iets met 10-11-2017? Het enige advies dat ik je op dit moment kan meegeven is dat beter niet je hele bestand moet vol stoppen met allerlei opmaak. (leidt af en maakt het onnodig groot en mogelijk ook traag) Kijk eens naar de mogelijkheden van een echte tabel.
 
Zoals op blad “klaarzetten” staat, zo moet het worden. Als ik op dat blad een datum invul, dan moet op klaarzetten alle data behorend bij de gekozen data worden ingevuld op dat blad.

Wij moeten op het werk elke dag nog lijsten schrijven. Dus welke monsters uit welke stoof gehaald moeten worden.

Dit kan simpeler alleen heb ik daarbij hulp nodig
 
zie ook geen gekleurde kopjes.
In monsteroverzicht staan zoveel kolommen met datums. In welke kolom moet er gezocht worden.
 
Elke kolom met een datum staat. Een paar datums hebben de productiedatum en de inzetdatum staan.

Het gaat om de datums die onder de kopjes 4 dagen, 7 dagen, 21 dagen en 90 dagen staan.
Dit zou zo moeten komen als op blad “klaarzetten”

Dus dat ik bijvoorbeeld wil klaarzetten voor 1 januari 2018, dat op het blad alle monsters die 1 januari 2018 uit de stoven zouden moeten komen hier worden ingevuld. En dan met de betreffende info er ook bij vermeld.
 
Bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • inzethulp (vb).xlsm
    1,2 MB · Weergaven: 51
die knop is opzich handig, weet niet of je voorbeeld helemaal klopt want ik krijg verkeerde symbolen bij de gekozen datums.

alleen zou ik graag dan onder het kopje KEURING en sub kopje DG nog de juiste info willen hebben.

dus de matchende datum plus alle relevante info uit kolom 4 DAGEN ( monsteroverzicht)
en dan voor kolom 7 DAGEN Idem, 21 DAGen idem en 90 Dagen idem.

zodat je op blad "klaarzetten" het overzicht krijgt wat er die gekozen datum uit welke stoven gehaald moet worden.

heb in monsteroverzicht KOPJES geel gemaakt uit welke kolommen er gezocht moet worden, en waar dus dan horizontaal ook de juiste info bij moet gezocht worden.

Bekijk bijlage inzethulp1 (vb).xlsm
 
Laatst bewerkt:
Leg nu eens kort uit waarom je bij het resultaat van 7-11-2017 komt.

In tabblad 'klaarzetten staat 25-Okt-2017.
Ik zie wel dat ze resp. op de rijen 126, 130 t/m 132 staan, maar waarom ze naar blad 'klaarzetten' getransporteerd dienen te worden is mij een raadsel.

Wat heeft 25-Okt-2017 te maken met 7-11-2017.
 
die 25 oktober was om aan te geven dat ik daar op wou zoeken bijvoorbeeld. iemand anders had een knop gemaakt.

er staat nu een knop op het eerst blad waarachter je een datum zet. ik zou graag willen zien dat dan uit de hele lijst de datums worden gezoch plsu alle relevante data.

en dit wil ik graag omdat wij de binnengekomen monsters in willen boken op "monsteroverzicht" en we aan de hand van het "klaarzetten" blad een overzicht willen uitdraaien van wat we die dag uit de stoven moeten halen. dit is tevens het blad waar we dan de uitslagen van onze bepalingen opzetten.

in de oude situatie moeten we de map doorspitten waar we het nu nog in opschrijven en zo alles moeten opschrijven. ik wil graag proberen om het juist een beetje gautomatiseerd te krijgen...
 
Zoiets zou dus de bedoeling moeten zijn?

Met zoveel matrixformules wordt het bestand erg traag, geen aanrader dus.
Als dit de bedoeling is zal ik eens kijken of ik er tijd en zin in heb om dit in Vba te zetten.
Of misschien is een draaitabel iets voor je.
 

Bijlagen

  • klaarzetten.xlsx
    1,2 MB · Weergaven: 38
Beste HSV,

Dit komt al aardig in de buurt, alleen zie je nu alleen de resultaten uit KOLOM H. en het is mijn doel om dan van KOLOM H tm K zo de waarden op dat blad te krijgen.

in bijlage heb ik wat dingen in tekstvak bijgeschreven.

Maar tot zover super bedankt voor de moeite !!

Als dit lukt dan hebben wij hier op het werk voortaan veel minder papierwerk te doen.

Bekijk bijlage klaarzetten1.xlsx
 
Verander cel N1 in tab 'klaarzetten' en zie het resultaat.
 

Bijlagen

  • klaarzetten1.xlsb
    579,4 KB · Weergaven: 55
Wat dacht je van een datum!
 
In de laatste bijlage heb ik de overige waarden zelf handmatig ingevoerd he, on te laten zien hoe het moet worden. Dus 7 en 21 dagen heb ik zelf ingevoerd..... want als je een datum invoert pakt hij alleen kolom H.

Of zie ik dat verkeers
 
Het enige wat ik zie is dat elke serie na 7-11-2017 veertien dagen kleiner is.

Zet je rose bril eens af en schrijf hier nu eens wat de data met elkaar vandoen hebben.
 
Laatst bewerkt:
o ik zie dat het nu al werkt! helemaal top.....

werkt het ook voor de laatste kolom? waar 90 dagen instaat?
 
nee het werkt nu zoals ik wil. super bedankt man!!! dit gaat een hoop tijd schelen. N1 de gewenste datum invullen en de sheet presenteert de juiste monsters plus correcte info! nogmaals super bedankt voor de hulp
 
Mooi zo, je kan de vraag als opgelost markeren in je openingsvraag.
Bvd.

Ps. Het personeel nu niet ontslaan he.
 
Haha nee in de positie zit ik niet, maar je hebt mij er enorm mee geholpen. dit scheelt een hoop tijd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan