Vergrendel GMail

Status
Niet open voor verdere reacties.

pctje1205

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2015
Berichten
104
Hallo iedereen

Op mijn laptop ben ik ingelogd met mijn Google account. Wanneer ik naar GMail ga, worden mijn mails automatisch opgehaald, zonder authorisatie. Zo kan iemand anders die toevallig op mijn laptop zit, mijn mails lezen. Is er een mogelijkheid om die website te "vergrendelen" of dat ik mijn wachtwoord opnieuw moet opgeven om de mail te bereiken?

Alvast bedankt!
Rob Nickmans
 
Vergrendel je laptop als je er bij weg loopt.
Je kan ook instellen dat dit automatisch gebeurt na een bepaalde periode van inactiviteit.
 
Ja dat doe ik al maar ik dacht dat er misschien ook nog een andere manier was...
 
Misschien dat die er is, maar deze lijkt mij toch beter.
 
Dat zal ik dan zeker gebruiken. Suggesties zijn uiteraard nog steeds welkom!
 
Neen, want dan wordt ik ook uitgelogd bij oa Youtube en Google Drive... Toch bedankt voor de reactie!
 
Dan lijkt mij de oplossing van @edmoor het simpelste (gebruikers moeten wachtwoord gebruiken om pc te ontgrendelen o.i.d.).
Je schijnt zelf al te weten dat je 1 wachtwoord hebt voor alle gerelateerde Google diensten, dan is dit deel van de vraag
pctje1205 zei:
Is er een mogelijkheid om die website te "vergrendelen" of dat ik mijn wachtwoord opnieuw moet opgeven om de mail te bereiken?
geen optie.
 
Laatst bewerkt:
Bovenstaande link is toch bedoeld voor Adroid systemen en iPhone, iPad?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt 2nd authentifcation ook voor de browser gebruiken, gaat om het principe. Ik gebruik het oa voor DigID , iCloud etc.....
DiIgID werkt toch ook op Iphone en Android, dus omgekeerd, dus wat is het "probleem"?
 
Laatst bewerkt:
Dat is de vraag niet, TS heeft een laptop en second authentication wordt meestal, verplicht of niet, geregeld door de website zelf. Op de nieuwste mobile telefoons kun je die zelf instellen.
Voor de vraag van TS lijkt het mij erg omslachtig.
 
Lijkt me zeer relevant. Als de settings staan op geschiedenis/cookies wissen bij afsluiten dan helemaal zeker. Immer elk iemand die dan de broweser met Gmail opstart komt er niet in op de TS account zonder een sms van zijn mobiel te gebruken.
Maw.. als je je mobiel niet oneheerd en onbeveiligd achter laat bij de pc kan niemand er wat mee, komt niet in Gmail.
Dat is toch de wens van de TS?


Edit : ff checken......
Helpmij.nl Forum /Software/Browsers/Google Chrome /Vergrendel GMail
Yep we zitten echt op het juiste forum e n niet op een mobieltjes forum.

2e Yep:
Zo kan iemand anders die toevallig op mijn laptop...
idd gaat niet om zijn mobiel

Ik begrijp jouw redenering dus nog steeds niet.

Het is gewoon de normaalste manier van beveiliging als je dat niet wilt wat de TS niet wilt dat er gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Aan Google Authenticator had ik ook al gedacht, alleen is er geen enkele manier om deze te activeren in de GMail website... Heeft iemand daarvoor een oplossing?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan