Pc start niet op na update win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

kerkuil

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Berichten
106
De pc van mijn vrouw is gisteren denk ik een update geweest , toen zij hem wilde opstarten kreeg ze de melding Service Group Policy Client verhindert het aanmelden. Na een tijdje dit hebben laten staan en ook getracht op te starten aan en uit kwam de mededeling we werken aan uw probleem dit kan enige minuten duren schakel de pc niet uit na een tijdje veranderde dat in, het kan wat langer duren we lossen het op schakel de pc niet uit.
Vervolgens kwamen er weer wat icoontjes op het scherm maar alles bleef knipperen en er kan niets geopent worden ook niet afsluiten. Nadat we met de aan/uit knop uitgeschakeld hadden konden we deze morgen hem niet opstarten. on der in het scherm knippert wat figuurtjes pc is 1jaar oud i5 processor windows 10 pro 64 bits ssd 256gb en een hdd 1tb maar het meeste heeft ze op de ssd opgeslagen een groot gedeelte is nog geen backup van
Advies van microsoft opnieuw windows 10 installeren maar dan raak ik fotobestanden kwijt.
we hebben nog een pc daar kan ik eventueel de ssd aanhangen om de bestanden op te slaan maar hoe doe ik dat?
 
Hallo, Geef nog niet op en lees de volgende pagina en de commentaren: http://decomputer.be/kan-geen-verbinding-maken-met-de-service-group-policy-client

Hierbij opgemerkt dat u de Windows installatie DVD kan gebruiken om vanaf te booten, voorwaarde is als bekend te veronderstellen dat de boot-volgorde in de BIOS of Setup goed moet staan. Opdrachten kan u daar dan in de herstelconsole geven voordat Windows echt zou installeren. Mogelijk vindt Windows de aanwezige Windows installaties en begint deze direct al automatisch met het herstellen van het opstarten.

Ook opgemerkt moet worden dat in de tekst staat dat clusters kunnen worden gerepareerd tijdens schijfcontrole (scandisk) door ze als slecht aan te merken. Door schijfcontrole automatisch de fouten van sporen en sectoren te laten repareren kan een nog leesbare partitie echter veranderen in eentje met Egyptische tekens, waar nooit meer wat vanaf te halen is. Bovendien kan een dergelijke, vaak zinloze, actie meerdere dagen duren.

Volgens mij kan een geheugenschijf in een andere computer aan een controller aangesloten worden en is deze dan zichtbaar. Helaas geen ervaring daarmee.
 
Zet met Rufus deze Win 10 PE op een usb stick of DVD mbv de andere pc.
http://windowsmatters.com/2016/11/10/gandalfs-win10pe-x64-redstone-build-14393-version-10-24-2016/
Boot vanaf de USB/DVD en je kunt overal bij op de voorwaarde dat de SSD n iet stuk of corrupt is.
Je kunt de SSD ook als extra schijf in de andere pc hangen. Zorg wel dat je blijft booten van de schijf van dat systeem en niet van de SSD die er bij gezet is.

Voordat je verder gaat zet je eerst de bevindingen hier neer als je problemen tegen komt.
Maar: Kun je de data meteen redden door die op een andere usb stick te zetten... dan wel DOEN dan is dat iig geregeld.
Daarna hier weer ervaringen delen en kijken hoe we verder gaan.
 
Na wat heen en weer geklik, kon in Taakbeheer komen en zo de bestanden veilig stellen op een externe schijf.Daarna systeemherstel laten lopen en zie daar alles ging weer zo als het moest. mijn hartelijke dank voor de reacties die gaven me de zekerheid om iets te proberen
 
Gelukkig. Windows geeft ook niet zomaar op. Wees verdacht op mogelijke redenen, op de pagina waar ik naar verwijs staan de volgende:

Een harde schijf in slechte staat met slechte clusters
Het verkeerd afsluiten van de PC met beschadiging van het register als gevolg
De service die verkeerd ingesteld staat
Virussen of malware

Doe dan, als alles goed blijft, het volgende; een schijfcontrole met Windows Scandisk (niets automatisch repareren behalve bestandssysteem), schakel systeemherstel in en maak een systeemherstelpunt, eventueel kan u Windows een systeembackup laten maken, scan op malware en neem afscheid van slecht werkende of onbetrouwbare apps. Een programma wat ooit een bestand heeft geconverteerd hoeft natuurlijk niet geïnstalleerd te blijven, de browser te helpen en telkens te zoeken naar updates. Minder is vaak beter. Kijk daarom eens naar de lijst van op te starten programma's die AutoRuns van sysinternals kan opstellen. Malware kan ook in deze lijst gevonden worden. Zoek onbekende namen met Google. Alleen de eerste keer is het een uur werk, wanneer u hiervan nog geen aantekeningen hebt gemaakt. Tenslotte: kijk ook in Windows logboeken (zoek "logboeken" met Help). Veel van wat in de logboeken staat is geen fout maar er kunnen aanwijzingen zijn van dat er op het bewuste tijdstip iets niet heeft gekund. Met de opdracht sfc /scannow controleert Windows de beveiligde systeembestanden. Bij fouten en gebreken wordt om de installatiebestanden gevraagd.

Dit zijn ongeveer de gebruikelijk te ondernemen stappen wanneer de computer niet normaal heeft gewerkt en het verzekerd de gebruiker ervan dat er niet nog iets aan mankeert. Een prettige jaarwisseling.
 
Heb ik alles gecontroleerd, De computer is nog vrij nieuw van 12-2015. Er is een ssd van 256GB als c.schijf Mijn vrouw had alles op de c opgeslagen
Dat is nu veranderd en op de c komt alleen nog programma's en databestanden op de e hdd van 1tb.
Het was een fout in de update van Microsoft ze hadden nog geprobeerd om het te repareren maar dat was niet gelukt.
Nog maals dank. Wij wensen jou ook een prettige jaarwisseling en een goede start van 2018.
 
Ik kan het bericht wel weer openen weer hetzelfde als een maand geleden ook weer met een update, maar kom nu ook niet in taakbeheer, met opstartschijf word dan je data beschadigd?
 
Is het dan een update van een driver? Standaard staat bij de instellingen van Update dat ook updates van drivers worden geïnstalleerd opgegeven. Die nieuwe drivers kan u dan vinden bij Apparaatbeheer. Zoiets wordt dan steeds weer opnieuw aangeboden.

Starten vanaf een bootbare schijf zoals de Windows DVD doet niets met de harde schijf tot de installatie opties komen. Windows zou automatisch aanwezige versies moeten vinden en het opstarten daarvan repareren. Er komt alleen een melding van.

Kan u opstarten in Veilige modus? https://www.windows-helpdesk.nl/windows-10-wil-niet-opstarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan