Externe HDD beveiligen met een wachtwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
112
(Omdat dit probleem óók om software gaat, plaats ik dit bericht eveneens op het forum onder het kopje "Software"):

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...igen-met-een-wachtwoord?p=6048893#post6048893

Beste mensen,

Ik heb onlangs een tweede externe HDD gekocht: "Western Digital - Elements Desktop" (4 TB). Net als mijn huidige externe HDD: "Western Digital - My Book" (2 TB), had ik deze willen beveiligen met een wachtwoord. Het probleem is nu, dat deze "Elements Desktop" HDD, niet meer met een wachtwoord is te beveiligen; althans NIET door de meegeleverde software ("WD Smartware").

Uit mijn navraag eergisteren bij de supportdesk van Western Digital, kwam naar voren dat, tót oktober 2017, dit nog wel mogelijk was met de software update: "WD Smartware Pro" i.c.m. een activatiecode. De "Pro"-software had een mogelijkheid tot het toegang verlenen tot de "Dropbox" cloud. Doordat Dropbox haar wensen/eisen m.b.t. het verkrijgen van toegang tot haar cloud had aangepast, zo werd mij verteld, is de toegang tot de cloud i.c.m. met de "WD Elements Desktop" niet meer mogelijk; evenals het toekennen van een wachtwoord aan deze HDD; het mij kunnen helpen aan een activatiecode was dus kennelijk ook niet meer mogelijk.

Ik heb twee vragen:

1) Is iemand van jullie misschen bekend met de "WD - Elements Desktop" en mogelijk ook bekend hoe deze, wellicht met andere software, alsnog met een wachtwoord is te beveiligen?

2) Mijn tweede, meer brutale, vraag stel ik dan ook maar aan jullie; maar wél met het schaamrood op mijn kaken. Ik heb er ook lang over getwijfeld of ik deze vraag überhaupt wel kón stellen, maar ik doe het nu dan tóch, en écht te goeder trouw!

Is iemand van jullie misschien in het bezit van een "WD - Elements Desktop", alsmede in het bezit van een activatiecode waarmee ik mijn "WD Smartware" alsnog zou kunnen proberen te upgraden naar de "Pro"-versie? De geïnstalleerde "WD Smartware" vraagt namelijk om een activatiecode. Zo ja, zou je dan willen overwegen om deze code, desnoods via PM, aan mij te willen toesturen? Nogmaals, mijn vraag is niet om "illegaal" bezig te zijn! Sterker nog - ik heb ook NIET het gevoel dat ik dat met deze vraag doe; ik bezit immers over legale software die bij de HDD werd meegeleverd. Het gaat er mij enkel om een oplossing te vinden voor mijn probleem - het instellen van een wachtwoord voor mijn HDD. De supportdesk wilde/kon mij hier niet meer verder mee helpen. Dus alsjeblieft, val mij hier niet op aan!

Ik hoor graag van jullie.

B.v.d.

Robert.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat een wachtwoord/kluis principe gebaseerd is op encryptie van gegevens. Dus lijkt mij dat je daar de software moet zoeken.
 
Dit schrijft hun support:
https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=9850
SOLUTION:
Use the My Passport Ultra to get a free activation code and activate WD SmartWare Pro on the PC.

If you are attempting to activate the software through a My Passport Ultra fails, disconnect the My Passport Ultra from the computer and start the free trial, buy, or activate WD SmartWare Pro normally.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan