• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

wacco

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Berichten
229
Hallo,

Ik heb een werkblad met hierop een aantal cellen, waarin de inhoud niet geblokkeerd (vergrendeld) is.
Werkblad wordt daarna beveiligd, waarbij de ontgrendelde cellen geselecteerd en bewerkt kunnen worden.

Wat ik graag zou willen zien, is dat het werkblad wordt geopend en dat alleen lezen maar mogelijk is.
Maar als men een wachtwoord in typt, alleen de ontgrendellde cellen maar zijn te bewerken, en een ander wachtwoord waarbij het gehele werkblad toegankelijk is.
Eigenlijk wil ik hier een aantal beveiligings niveau' s inbouwen.
Is dit mogelijk?
En natuurlijk, hoe dit aan te pakken.

M.v.g.
 
met vba wel. Plaats eens een voorbeeldbestand en leg uit welke cellen het betreft.
 
@SjonR,

Is helaas een groot bestand, met gevoelige info.
Maar het gaat er eigenlijk om dat er een soort van menu komt waarin men kan kiezen voor het de mate van beveiliging.
- Open van werkboek, alles alleen maar lezen
- Achter wachtwoord, ontgrendelde cellen zijn toegankelijk en te bewerken (volledige werkboek)
- achter wachtwoord, heel werkboek is volledig toegankelijk en te bewerken.
-Bij afsluiten wordt alles zo geplaatst, dat bij openen heel werkboek alleen lezen is.

Ik vraag erg veel, en weet zelfs niet of het allemaal mogelijk is.

heb een klein test bestandje toegevoegd, waarin in 2 tabbladen aan bovenstaande voorwaarden voldaan zou moeten worden.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Gr,
 

Bijlagen

  • Test Beveiliging.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 28
zoiets? wachtwoord1 is om het bewuste bereik vrij te geven en wachtwoord2 om hele sheet vrij te geven.
 

Bijlagen

  • beveiliging.xlsb
    22,9 KB · Weergaven: 36
Aangezien de beveiliging in Excel niet zoveel voorstelt en wachtwoorden toch wel doorgegeven worden kan je beter aan de gebruikers rechten toekennen. De Windows gebruikersnaam kan je ophalen dmv Environ("username"). Aangezien ik deze natuurlijk niet ken heb ik even een fictieve gebruikerstabel gemaakt met 3 gebruikers (Admin, Piet en Jan) en 3 beveiligingsniveaus. Het inloggen is even gefingeerd dmv een inputbox.
 

Bijlagen

  • beveiliging.xlsb
    19 KB · Weergaven: 34
@SjonR & VenA

Dank je wel voor beide opties.
Ga hier mee aan de slag.

gr,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan