Tekstvak gecreëerd met scrollbar en automatische koppeling cel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myrthe92

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2017
Berichten
94
Hallo allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan. Door te weinig ruimte in de tekstvakken en de sheet toch overzichtelijk moet blijven heb ik tekstvakken gecreëerd met een scrollbar. Heel handig, maar doordat ik een eindoverzicht (onder de grafiek) heb van al mijn informatie en deze is gekoppeld door bv. J=49, wordt de tekst nu niet zichtbaar in die tekstvakken. Dit komt denk ik omdat het gecreëerd is met "Active-X besturingselement" en het dan met codes gekoppeld moet worden. De rest van de sheet is wel in VBA gemaakt (ik ben een dummie in VBA, dus probeer alles beetje bij beetje te leren en met jullie hulp is dat al aardig gelukt).
Het gaat om de tekstvakken naast de koppen: Hoofddoel (J=49) en Subdoelen (J=52). Deze komen terug onder de grafiek bij de cellen Hoofddoel (J=109) en Subdoelen (J =112).
Weet één van jullie hoe ik kan oplossen dat de tekst uit de scrollbar van cel J=49 ook terugkomt in het tekstvak van J=109 met scrollbar (hoofddoel)? En idem voor de subdoelen?

Bijgevoegd is het bestand waar het om gaat. Het basisschema "Invulschema HR standaard" is een verborgen tabblad. De bladbeveiliging kan worden opgeheven met het wachtwoord "hart".
Stel dat bovenstaande fout op te lossen is, dan wil ik dit ook graag realiseren voor het "Invulschema hartfalen".

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Myrthe
 

Bijlagen

  • TEST.xlsb
    534,2 KB · Weergaven: 48
Deze vraag heb je 2 dagen geleden ook gesteld.
 
Klopt SjonR. Echter, kan ik niet zien of er reacties zijn geplaatst, omdat er staat “Kan deze webpagina niet laden” en er volgens mijn inbox ook geen reactie op is gekomen.
 
er is inderdaad geen reactie geweest. Dit oorzaak daarvan moet volgens mij worden gezocht in de onduidelijke vraagstelling. Ik zie bijvoorbeeld geen tekstvakken met scrollbars.
 
Hoi Miss Massagebox:d
Ik denk dat je zoiets bedoeld?
(code onder het betreffende tabblad)
als bv TextBox1 te vinden is in J49 en Textbox2 te vinden is in J109
Code:
Private Sub TextBox1_Change()
TextBox2.Text = TextBox1.Text
End Sub
Als j109 gewoon een cel is (geen textBox)
Code:
Private Sub TextBox1_Change()
[J109] = TextBox1.Text
End Sub
 
Haha die naam blijft me achtervolgen, hey gast0660:d:thumb:

Het eerste voorbeeld is precies wat ik bedoel ("als bv TextBox1 te vinden is in J49 en Textbox2 te vinden is in J109") en het werkt, super bedankt!

Alleen is het nu zo, dat men in Textbox 2 andere tekst kan schrijven, dan in TextBox 1, dit wil ik niet omdat de tekst precies hetzelfde moet blijven.
Ik wil daarom Textbox 2 blokkeren. Als ik via "ontwerpmodus" > linker muisknop > "besturingselement opmaken" > "bescherming" klik, dan staat er wel "Geblokkeerd". En als ik de bladbeveiliging erop los laat blijft het zo, dat ik in Textbox 2 andere teksten erbij kan schrijven.

gast0660 weet u hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast enorm bedankt, ik vind het wel knap dat u steeds met mijn onnozelige omschrijving weet wat ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Krijg ik nu een nieuwjaarsmassage??:D
Voor de textboxen waar ze niet mogen in prutsen.
Code:
Private Sub T_02_KeyDown(ByVal KeyCode As MSForms.ReturnInteger, ByVal Shift As Integer)
KeyCode = 0
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Haha, de beste wensen gast0660 van miss massagebox;)

Ik heb een vraag, hoe moet ik dat in VBA doen die code toevoegen als ik deze code al heb:

Private Sub TextBox8_Change()
TextBox10.Text = TextBox8.Text
End Sub


Moet ik uw laatste code er dan tussen zetten of niet? Wat wordt de uiteindelijke code?
Als ik hem er tussen zet krijg ik een foutmelding.

Ik krijg het niet voor elkaar.
 
Voor de textboxen waar ze niet mogen in prutsen.
KeyDown is een event net zoals Change
Om uw vbtje te gebruiken, tekst in Textbox10 wordt gevuld door Textbox8, in Textbox10 mogen ze niet prutsen, dan is dit de code voor TextBox10.
Code:
Private Sub Textbox[COLOR="#FF0000"]10[/COLOR]_KeyDown(ByVal KeyCode As MSForms.ReturnInteger, ByVal Shift As Integer)
KeyCode = 0
End Sub
 
gast0660 hartstikke bedankt weer voor uw hulp voor mijn massagebox!;) Hartstikke blij mee!
 
Ok, dank voor de terugkoppeling:thumb:
Suc6
Tot de volgende massage:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan