• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter kiezen d.m.v. validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allen,

De beveiliging heb ik er niet zelf op gezet. Deze is er op gezet door degene die het bestandje hier terug plaatste.
Elke keer wanneer ik een verandering wil aanbrengen moet ik de beveiliging er af halen. Heb ik het veranderd dan staat deze er vanzelf weer op.
Zal wel ergens in een code staan, maar ik weet niet waar. Er staat in elk geval geen wachtwoord op.

Het enige wat nu nog verschijnt is, als ik "Alles" kies komt in E7 #NB te staan. Voor de rest werkt het nu goed geloof ik.
Wat ik me ook afvraag is: blijft het zo werken ongeacht het aantal regels en projectnummers die worden ingevoerd. Het kunnen zomaar 1000 regels worden in een jaar.

Alweer bij voorbaat dank voor de geboden oplossingen.

Cor.

Bekijk bijlage Proef 1(cobbe).xls
 
Er kon nog wat gesnoeid/gewied worden.
 

Bijlagen

  • __tijdregister snb.xls
    71,5 KB · Weergaven: 46
Heb de beveiliging er af gehaald.
 

Bijlagen

  • Proef 1(cobbe) (2).xls
    79 KB · Weergaven: 53
Hallo Cobbe,

Ik denk dat we er zo zijn. "Wissen" heb ik veranderd in "Nieuwe invoer". Ik heb gezien hoe je de beveiliging eraf gehaald hebt en inmiddels weer geactiveerd en alles werkt tot zover prima.

Allen bedankt weer voor het meedenken. Prettig weekend,

Cor
 
Toch nog even,

In E7 wordt nu gezocht in "Projecten". Kan je het zo maken dat in E7 gezocht wordt in de (verborgen) kolom P. Dat is een samenvatting van cellen in regels van het blad projecten. Zodat er wanneer er in E4 gezocht wordt naar 247, Vaessen / Raalte / 12345 komt te staan?

Dat was wel zo in een van de eerste oplossingen, maar ik kan het verschil in zoeken en het resultaat niet vinden. Gebeurd dat met VBA?

Hartelijke groet, Cor

Bekijk bijlage Proef 1(cobbe) (2).xls Mijn laatst bijgewerkte versie.
 
Laatst bewerkt:
Zo beter?

De wijziging gebeurde in de naambereiken.
 

Bijlagen

  • Proef 1(cobbe) (2_1).xls
    88,5 KB · Weergaven: 57
Cobbe,

Dank je wel. Ik hoop dat ik je voorlopig voor de laatste keer heb lastig gevallen. Denk dat dit helemaal goed is.

Vriendelijke groet en prettig weekend.

Cor
 
Lees je de reacties wel? In #7 staat al dat het bereik aangepast moet worden. Ook in #17 is dit benoemd. Dat de code veel eenvoudiger kan is ook op diverse plekken te vinden. De beveiliging is jouw eigen idee.

Ik heb nog wel een ander probleempje waar ik tegen aan loop. De beveiliging van het blad. Wanneer ik cellen selecteer waar ik de beveiliging vanaf haal en daarna het blad beveilig dan werkt het kiezen van het projectnummer in cel E3 niet meer. Is dat op te lossen door een toevoeging in de programmacode van dat blad?
 
Hallo VenA, (en alle andere)

Jaja, ik lees de reacties en probeer ze te snappen, en dat lukt niet altijd. Die beveiliging is ook de bedoeling en ben er inmiddels achter hoe dat werkt in de code. Dat het "bereik" aangepast moet worden dat lees ik maar weet zelf niet waar ik dat moet doen. Daarom vroeg ik ook om een uitleg. Ik kijk naar de codes en naar de formules in de cellen en probeer te ontwaren wat de verschillen zijn in de geboden oplossingen. Als ik het niet vind kan ik ook niet proberen te wijzigen. Ik zie geen verschillen en toch werkt het ene anders als het andere.
Voor jullie is VBA en alles gesneden koek, en ben er ook heel blij mee, maar de uitleg is soms niet toereikend voor dummies zoals ik en ik denk dat er vanuit gegaan wordt dat het wel begrepen zal worden. Ik baal er echt van dat ik het dan niet begrijp, en steeds weer een beroep op jullie moet doen, want ik wil het gewoon goed werkend hebben. Ik vind Excel fantastisch en verslavend maar helaas zijn sommige dingen te ingewikkeld (voor mij) om ze zelf op te lossen. Intussen leer ik er toch wel van en ben iedereen daar dankbaar voor.

Vr. grt en prettig weekend,

Cor
 
U vooral niet laten hinderen om constructieve vragen te blijven stellen.
Soms zijn de reacties niet altijd zoals je ze graag hebt maar evenzeer is de uitleg van de helpers vaak summier en/of ontbrekend.

Dus blijven vragen en de nodige uitleg komt er uiteindelijk dan toch.

Gr. fijn weekend.
 
Dank je wel Cobbe voor je antwoord.

Ik voel me soms bezwaard om alweer wat te vragen. Ik heb het laatste bestandje wat ik van je kreeg inmiddels aangepast. De beveiliging gaat er af als ik Alles wil zien. Dat is een beetje gevaarlijk. Natuurlijk heb ik alweer zitten uitproberen in de code maar het lukt me niet om de beveiliging er ook op te houden als ik Alles kies. In de beveiliging heb ik Autofilter aangezet maar dat heeft geen invloed.
Kan je het zo instellen dat wanneer ik Alles kies, dat het zoeken naar projectnummers, kolom D tm L en autofilter gewoon werkt maar de rest beveiligd is, ook E7. Zou je er nog een keer naar kunnen kijken s.v.p. Geen haast, het is weekend.

Bijgaand Proef 2

Grt, Cor
 

Bijlagen

  • Proef 2.xls
    95,5 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Ja door Alles te kiezen vloog hij uit de routine via Exit sub dus deze regel aanpassen:

Code:
If [e4] = "Alles" Then ActiveSheet.ShowAllData: [COLOR="#FF0000"][B]GoTo oeps[/B][/COLOR]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan