Zoekfunctie met iPad werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasje

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
337
Ik heb op een website de zoekfunctie Zoom Search Engine ingebouwd waarmee gezocht kan worden met meerdere woorden samen, bv: "Jan Klaasen". Dit werkt prima maar niet op een iPad en iPhone, daarmee kan alleen gezocht worden met 1 enkel woord. Hoe komt dit en wat kan ik eraan doen?
 
Laatst bewerkt:
Heb je een voorbeeld die we kunnen bekijken?

Overigens heeft elke browser ook mogelijkheden om op de inhoud te zoeken.
 
https://verbodengeschriften.nl/

Scrol een stukje naar beneden en geef in het zoekvak bv. in: "belangrijkste epidemieen" (met de aanhalingstekens) en klik op Zoek in de website. Op de desktop krijg je dan precies te zien wat je zoekt, maar zoals gezegd op een iPad en iPhone niets of alle woorden apart.
 
Laatst bewerkt:
Mij lijkt het apart, want de zoekfunctie werkt via PHP, en dat draait op de server.
Dit kan dan onmogelijk invloed hebben op jouw iPad. Misschien dat je iPad moeite met quotes heeft, maar dat moet dan een bugje zijn van Safari.

Heb je de nieuwste iOS-software geinstalleerd?
 
De software is up-to-date. Zowel mijn iPad (pas nieuw gekocht) als mijn iPhone 6 Plus vertonen het verschijnsel.
 
Het lijkt erop dat de php versie van deze zoek applicatie niet cross browser is. Gebruik je de laatste versie?
Het is een typische vraag voor WrenSoft Support denk ik.

Aanvulling. de code lijkt verouderd. Er wordt zelfs nog onderscheid gemaakt tussen IE5 (!), IE6 (!), IE7 en overige desktop browsers. Nergens in de core code komt het woord Android, iOS, iPhone, iPad, smartphone of tablet voor. Alleen de /lib/Image/ExifTool plugin is getest op iPhone 5 met iOS 7. Het is de vraag of deze best mooie tool verder cross-browser wordt doorontwikkeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruikte niet de laatste versie, inmiddels wel maar het probleem blijft. Zal kijken of hun website me kan helpen.
 
Aanvulling. de code lijkt verouderd. Er wordt zelfs nog onderscheid gemaakt tussen IE5 (!), IE6 (!), IE7 en overige desktop browsers. Nergens in de core code komt het woord Android, iOS, iPhone, iPad, smartphone of tablet voor. Alleen de /lib/Image/ExifTool plugin is getest op iPhone 5 met iOS 7. Het is de vraag of deze best mooie tool verder cross-browser wordt doorontwikkeld.

Maar ik maak uit wat zij onder deze kop schrijven op, dat een moderne browser het probleem niet kan zijn:

Does the JavaScript version of the search script run on all browsers?

Omdat op iPad en iPhone de browser Safari draait heb ik op mijn bureaucomputer Safari eens geinstalleerd, maar daarmee werkt de zoekfunctie prima.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog even gekeken of het probleem iets te maken kan hebben met de php-versie. Maar Zoom is geschikt vanaf php4 en op de server draait 7.0.7.

PS Ik gebruik de Enterprise Edition van Zoom, de duurste.
 
Laatst bewerkt:
Er is een wezenlijk verschil tussen browsers voor desktop en voor smartphone. Een touchscreen triggert andere events in de javascript. Echter, uit je vraag #1 begrijp ik dat alles wel goed werkt bij een browser op een Android smartphone. En dat het ook goed werkt met Chrome op de iPhone/iPad. Het is dus een specifiek probleem met Safari op iOS. Ik denk dat dit in de javascript moet worden gezocht. Mogelijk is het een bug in de JS engine van de mobiele Safari.

Misschien is het iets waarmee je moet leven. Ik heb geen idee hoeveel "Safari op iOS" :) gebruikers de quotes gebruiken om bij elkaar horende woorden te zoeken, ikzelf gebruik de quotes niet vaak.
 
Voor de duidelijkheid: Het probleem doet zich niet voor op de bureaucomputer (Firefox, Safari), maar wel op de iPad en iPhone (Safari).

Er zullen inderdaad niet veel bezoekers zijn die bij het zoeken aanhalingstekens gebruiken, en bovendien wordt de website door 80% bezocht met een bureaucomputer en slechts 20% met een mobiel apparaat. Ik zal er waarschijnlijk inderdaad mee moeten leren leven.

PS Ik heb nog even Chrome op de iPad geinstalleerd maar ook dan werkt de zoekfunctie niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Kennissen van me hebben getest en gevonden: dat dat de zoekfunctie van Zoom Search met aanhalingstekens wel goed werkt op een Samsung tablet en telefoon en Chromebook. Blijkbaar is het probleem iets met Apple.
 
Het lijkt erop dat de php versie van deze zoek applicatie niet cross browser is. Gebruik je de laatste versie?
Eh... PHP is serverside, en is bij het serveren van de output van het script normaal gesproken onafhankelijk van de browser of OS die je gebruikt.
Of het script moet zelf een ranzige user-agent controle inbouwen, maar dat lijkt mij sterk.|

Ik heb een vermoeden dat Apple moeilijk omgaat met " in een POST-request. Ook Firefox had er ooit eens moeite mee.
 
Eh... PHP is serverside, en is bij het serveren van de output van het script normaal gesproken onafhankelijk van de browser of OS die je gebruikt.
De applicatie is een gecombineerde php/javascript, zie #10. Het is een mooie applicatie, alleen niet cross platform. Gek genoeg heb ik dit script voor zoekfunctionaliteit nooit eerder gezien.
 
Wat ik opmaak is dat het wel cross-browser werkt, alleen de browser zelf heeft moeite met de quotes in een POST-request.
Het is dus net hoe je het wilt zien.
 
@thomasje. Met meerdere browsers werkt Zoom Search niet goed op de iPhone/iPad.
Werken diezelfde browsers wel goed als je met quotes iets in Google zoeket?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan