• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gesplitst werkbaar model van mutatieoverzicht ING betaalrekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik was benieuwd of iemand een macro had gemaakt voor het tot stand komen van een inzichtelijk overzicht van een dergelijk mutatieblad.
Dus je download het *.csv-bestanden dan moet je een kolom scheiden met , en een kolom met :
Maar dan heb je nog geen goed overzicht. De volgorde van kolommen kan beter en ook met name de laatste scheiding met : geeft wel een goede scheiding maar is nog niet overzichtelijk genoeg. Toevallig iemand die zich daar mee bezig heeft gehouden? Handmatig zou iedere maand veel te veel tijd kosten.

Ga er nu niet direct mee aan de slag i.v.m nieuwjaar. Anders laat ik wel een voorbeeldbestand zien, hoe het is en hoe het moet worden.
 
Ik heb het geprobeerd maar is veel te veel werk. De scheiding gaat snel maar dan nog staat informatie in bepaalde kolommen die ook gescheiden dienen te worden wil je het overzichtelijk houden. Zoals kenmerk, factuurnummer, IC-ID etc. etc. Verder is de volgorde van de kolommen niet logisch.
Dit komt omdat ING niet met de tijd is meegegaan. Je moet gewoon meer aparte invoer in velden kunnen doen als je een overschrijving doet. Is ook nog gemakkelijker en beter voor de klant. Nu wordt alles wat je onder opmerkingen zet op één hoop gegooid. Zal kijken naar de link van Alphamax.

edit
Daar zit wel een idee in om de gegevens automatisch te kopiëren naar een ander werkblad. Dan moet ik eerst een model maken.
Ik heb het wel gezien. Helaas onbegonnen werk. Stop er definitief mee.
 
Laatst bewerkt:
Welke Excel versie heb jij precies?
Met Ophalen en transformeren (=PowerQuery) is dit namelijk niet zo moeilijk te regelen. Als je het gewenste eindresultaat (met wat aangepaste voorbeeld data) kunt maken, dan kan ik wel iets in elkaar zetten
 
Mooi aangeboden, maar ik moet mede te veel aan de huidige boekhouding aanpassen. Bedankt voor het aanbod.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan