Sound Blaster geluidskaart neemt slecht op

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allen,

Ik heb in mijn PC een Creative Sound Blaster Z geluidskaart die ik gebruik voor het vastleggen van audio. Als ik echter met Audacity geluid probeer op te nemen van een op de microfooningang aangesloten apparaat krijg ik alleen maar baggere geluidskwaliteit (opname). Ik heb al van alles geprobeerd: andere kabels, ander bron-apparaat maar daar ligt het niet aan want daarmee blijft het geluid nog altijd slecht. Wie kan mij verder helpen?

Mvg,

gast0685

P.S. Ik wens bij dezen iedereen een Fijne Jaarwisseling
 
Laatst bewerkt:
waarom op de mic ingang en niet de line in, daarbij de volume van je bron niet te hoog, en de input op je line in afstemmen.
 
De mic ingang en lijningang zijn een gedeelde ingang. Ondertussen heb ik even een testje gedaan. Als ik het bronapparaat aansluit op de onboard lijn-ingang en het microfoonvolume op 15 zet en de microfoon boost op 0 dB neemt Audacity in goede kwaliteit op. Wanneer ik echter dezelfde instellingen toepas bij de SB-kaart blijft de kwaliteit nog steeds bagger.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt niet als oversturing. Neem je direct ingang op of stereo mix?
Verder geen 'CritalVoice' (FX) flauwekul aanstaan in de configuratie van de kaart?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij neem ik direct ingang op. Verder heb ik de kaart normaal ingesteld staan. Dus geen CritalVoice (FX) flauwekul...
 
Hij neemt ook mono op. :/
Waar speel je mee af en wat voor kabels gebruik je?
 
Het bronapparaat is een cassettedeck, verbonden dmv een tulp naar mini-jack-kabel.
 
Het is inmiddels opgelost. Ik heb van de Creative-site een softwarepakket gedownload waarmee ik een uitgebreid "Control Panel" voor de kaart kreeg. Daar bleek dat de door BikerBill64 genoemde CrystalVoice wel degelijk ingeschakeld was met Noise Reduction en Acoustic Echo Cancellation:rolleyes:. Nadat ik die alledrie heb uitgeschakeld is het geluid weer goed. Bedankt voor de hulp allemaal. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan