map verwijderd NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joey1973

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
288
Ik heb een NAS van Seagate en heb daar per ongeluk een map met filmpjes en foto's van verwijderd.
Ik heb al veel gezocht op internet,maar geen oplossing kunnen vinden.
Wie weet hoe ik deze map terug kan krijgen?
PC draait op windows 10, NAS is volgens mij Linux als ik het goed heb gelezen.
 
Ik weet niet of je NAS een soort Recycle Bin heeft, waar ze instaan? Bij QNAP NAS-schijven is het wel in ieder geval zo.
Anders wordt het inroepen van hulp bij de support van Seagate, of teruggrijpen op een backup. Het belangrijkste is dat je snel moet handelen en niet meer op de schijf moet schrijven.

En ja, ik mag hopen dat je een backup hebt. Zo niet, dan is het meteen een lering die je kan trekken dat je die altijd moet maken.
 
Dank je voor je reactie.
Helaas is er geen recycle bin in de seagate NAS.
Seagate vraagt maar liefst enkele honderden euro's voor de software.
 
Dank je voor je reactie.
Helaas is er geen recycle bin in de seagate NAS.
Seagate vraagt maar liefst enkele honderden euro's voor de software.
Tja, dan wordt het vragen naar hun advies en hulp. Als het belangrijke bestanden zijn, lijkt het mij wel geld waard.
 
Dank je, ik ga meteen even zoeken.

Edit; Helaas nergens NRB te vinden
 
Laatst bewerkt:
seagate.JPG

Verder is er nog een back up en herstel functie, maar deze werken niet
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Wellicht kun je eens met Recuva kijken of je iets op de schijf kunt vinden via netwerktoegang..?
 
Recuva ook geprobeerd, maar die detecteert de Personal Cloud niet, alleen de schijven die rechtstreeks op de pc zijn aangesloten.
Inmiddels ook contact gehad met Seagate, nog nooit zo'n stel onbeschofte mensen meegemaakt, die geen enkele zin hebben om te helpen...

Een volgende vraag dan maar, kan ik de Personal Cloud rechtstreeks op de pc aansluiten middels een usb kabel?
 
Nooit geprobeerd maar ik zou zeggen"probeer het en dan weet je wat er wel of niet kan / werkt.
 
Werkt dus niet, aangezien USB als master/slave werkt en zowel de pc als de personal cloud beiden master zijn.
Anyway, ik heb de seagate nu uit elkaar gehaald om op deze manier de harde schijf aan te sluiten op de pc middels een sata-USB converter
Maar welke kabel heb ik nodig?
De aansluitingen op de harde schijf zelf zijn 15+7 pins en daarnaast 4 pins voor de data
 
Zet eens een foto hier neer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan